Kreslíme lístočky

Standard

10 responses »

  1. Tak som si dneska skúšala lístočky. Na prvý pohľad to vyzeralo jednoducho a ja som si potrebovala pozdvihnúť sebavedomie po včerajších Bibsiných obrázkoch😉 , ale nakoniec to bola podstatne väčšia fuška, než som sa nazdala…😦

    Tak po prvé, išla som podľa videa. Najprv som si nakaňkala na žehličku všelijaké vosky a natrela ich na papier. Boli veľmi tekuté, takže som šla s teplotou trochu pod LOW. Skúšala som niekoľkokrát a obrázky sú z posledného skúšania.

    Video najprv odporúča kresliť žehličkou piká. Skúšala som rôznymi časťami žehličky, ale najlepšie to ide buď tým rovným pri špici, alebo potom tou zaobleninou:

    Potom bolo treba robiť esíčka. Aby pekne vynikli, musí byť dostatok vosku na papieri. Už pri esíčkach bol problém, ale ešte nie až taký. Najviac ma štvalo, že neviem odhadnúť, kde presne sa mi esíčko umiestni. Budem si musieť to video pozrieť párkrát po sebe, aby som zistila ten trik.

    Ďalej vo videu hovorí, že keď robíme lístok a ťaháme žehličkou späť k začiatku, urobí sa nám pekné vytieňovanie. No nazdar! Skúšala som, ale vyzeralo to všelijako, len nie pekne…😦 Pretrela som polovičku pokusného papiera a na spodnú som robila miesto esíčiek plné lístočky, ale ak sa pozriete, bol problém vrátiť sa do pôvodného bodu. Je možné, že je mi žehlička priťažká teraz, ako mám reumu v ruke:

    No a nakoniec som si potom povedala. že idem na celú vetvičku. Najprv si hranou žehličky urobíme peknú stopku… Hehe, tůdle!👿 Musela som najprv dobre počkať, až sa ten vosk usadil, pretože ja som si hranou žehličky ťahala stopku a vosk mi tú stopku znova zalial. Keď som ju robila hrubú, tak bola miestami príliš hrubá. Na tú príliš hrubú sa lepšie nasadzovali lístočky, na tú tenkú horšie, pretože som sa miestami netrafila na stopku. Navyše som si neotrela žehličku pred “lístkovaním” a tak mi pri prvom lístku (spodný pravý) na papier ešte kvapol aj vosk. V môj prospech hovorí len to, že som ani raz nezanadávala…🙂

    Takže toto je môj výsledný produkt. Nakreslila som tých vetvičiek asi päť a fakt je, že sa s postupom času vylepšovali. Nebyť tej voskovej kaňky vpravo dole, bola by som s výsledkom pomerne spokojná.

    • vyzerá to dosť náročne, obávam sa že aj mne je tá žehlička priťažká a vždy mi po nejakých podobných ťahoch zostane biely papier😀
      ani tie trsy trávy mi nejdú😀

      • 😯 Čo že ti nejde? Veď v každom obraze máš nejakú agávu…ehm, “trs trávy”… Jediné, čo som zaregistrovala, že ich nerobíš z jedného bodu, ale v poschodiach… ale mne sa to páči!

    • Náhodou tie lístočky na tej 3. kartičke sa ti podarili. Na tom pozadí bude treba ešte trošku popracovať, to áno, ale ináč dokonalá rastlinka🙂

      • Iskra, tá vetvička už neexistuje… Stal sa z nej obrázok dole, tá hnedá krajinka.🙂 Ak chceš, namaľujem ti novú vetvičku. Dokonca si vyber farby!🙂

      • Nooo taká vetvička by mohli byť celom super a k nej ešte niečo pekne, krajinka a stromček a ešte aj nebo a slnko a nech je tam aj nejaké zvieratko, len neviem či sa to zmestí. No a kebyže sa to nezmestí, tak len vetvička s lístočkami na peknom pozadí, ako sa ohýba vo vetre🙂 Možno by sa to dalo skombinovať do nejakého stromu (vŕba), ako sa ohýba vo vetre a v pozadí jazerná hladina a také trošku temné nebo, v zmysle “niečo sa chystá”. Niečo pekné sa chystá a po búrke zase vyjde slnko🙂 Tak a teraz už môžeš začať pracovať🙂 Ďakujééém

      • 😀 Ešte si mi nepovedal, v akých farbách to celé chceš mať… a to zvieratko môže byť hocijaké, alebo nejaké špeciálne? Napr. eierlegende Wollmilchsau?😆

      • farby nechám na teba, podľa nálady a aj to zvieratko môže byť aké koľvek, také aké bude pasovať do obrázku🙂
        ale to s tou vajcia znášajúcou plnotučno-mliečnou sviňou ma pobavilo. To ešte nepoznám😀

  2. No, ešte raz ja… Nakoniec som to celé zasa rozvoskovala a vyrobila som z toho obrázku toto (s názvom Hnedý svet😛 ):

    Teraz som si vyskúšala to prikladanie obrázku k žehličke na vytvorenie štruktúry “porastu” a myslím, že mi to už konečne ide…

    • waaa supeeeer..!
      uuuplne sa s vami tesiim! nestiham komentovat kazdy clanok a obrazok, ale potajme v robote nakuuukam a tesiim sa s vami! Hadam budem mat buduci tyzden volnejsi a pridam sa🙂
      TESSIIIM SA Z VAAAS🙂
      ♥♥♥

Pridaj komentár

