Enkaustika + servítková technika

Standard

Kopia clanku z duchovna z 23.4.2011:

Mám tu prvý nepodarok. Skúsila som skombinovať enkaustiku so servítkovou technikou. Prvý obraz sa mi nepodaril, druhý – posúďte sami. Postup prvého obrazu som fotila, pridávam sem obrázky aj s komentárom, kde som spravila chyby.

Ako prvé som hľadala motív. Vetvičky s olivami sa mi celkom pozdávali. Odstránila som dve biele vrstvy servítky a vystrihla motív vetvičiek. Tu som spravila prvú chybu: vystrihla som motív aj s okolím, nechcelo sa mi piplať s lístočkami a myslela som si, že keď budem mať žltý podklad, že žlté pozadie servítkové nebude vidno. Neuvedomila som si, že pozadie servítky nie je len žlté, ale tam má šedé pásiky či čo to tam dali.

Nažehlila som pozadie. Ďalšia chyba: Poriadne som si nerozmyslela ako budem motívy ukladať na papier. S tým oranžovým pásom to nebol najlepší nápad.

Motívy som “prižehlila” na papier priesvitým voskom. Ako vidno, na vetvičkách je rozpoznať okraj servítky a okrem toho to nevyzerá moc dobre cez ten oranžový okraj. Na budúce dám motív buď tak, aby akcentový okraj neprelínal, alebo okraj vôbec nespravím.

Tu je hotový výtvor. Z veľkej dialky ešte ako tak ide, ale z blízka je to hotová katastrofa😉

Pre ďalší výtvor som sa poučila, pozadie som spravila len jednou farbou a motívy som vystrihla presne. Jo, a tých motívov som dala pomenej, aby obrázok s tým nepravidelným pozadím čo vznikne enkaustikou nepôsobil rozhádzane. Takže tu je jarná enkaustikovo-servítková mandalka:😀

Po prvom neúspešnom pokuse som sa potrebovala odreagovať a spravila som jednoduchý enkaustikový obraz, ktorý sa mi zatiaľ páči najviac z mojich vytvorených:

One response »

Pridaj komentár

