Pentagram zivlov

Standard

Kopia clanku z duchovna z 21.4.2011:

Na internete som našla pekný enkaustikový obrázok živlov, zobrala som si ho ako predlohu a išla maľovať niečo podobné. Postup som fotila.

Takto som začínala: rozložená na kuchynskom stole, zobrala som si dve podložky na písanie, vzadu na obrázku vidno pero a žehličku, pred perom sú nástavce.

Ako prvý som naniesla modrý základ žehličkou.

Potom si spravila kružidlom kruh a pomocné línie na pentagram. Na fotke ich nevidno, na obrázku ich bolo ledva rozlíšiť. Jedným perovým nástavcom v slzičkovom tvare som naniesla farbu do cípov. Všimnite si malý fľak medzi horným a pravým cípom. Kvapla mi tam tmavofialová farba. Snažila som sa ju štetcovým nástavcom vytiahnuť, aj sa podarilo, len fľak predsa len zostal.

Žehličkou a farbou som teda znova prerábala pozadie, poviem vám, vyzeralo čoraz horšie, ale fialový fľak bol rozmazaný a premaľovaný.😛 Do stredu pentagramu som kruhovým násadcom vytiahla farbu pri každom cípe tak, že som ho priložila bez farby na obraz a potiahla smerom hore. Farba na cípoch nebola nanesená pekne, tak som ju ešte prešla štetcovým násadcom.

Do takto vzniknutých kruhov som nástavcom-perom nakreslila znaky (akáša, vzduch, zem, oheň, voda). Potom som obkreslila cípy, najprv som sa snažila nejak voľnou rukou, ale na tom krivom podklade to bolo dosť ťažké, tak som si zobrala na pomoc pravítko, aj ked ca. 50% vosku na ňom zostalo nalepeného. Až potom mi napadlo, že som tie línie mohla vyškrabať. Okrajový kruh som teda vyryla. Jáj, a ešte predtým som vylepšila pozadie tak, že som si zobrala ten papier do ruky a ohnutý som ho pritláčala na horúcu žehličku bez vosku.

A tu je hotový výtvor🙂

Pridaj komentár

