Už som v tom aj ja :)

Standard

Minulý víkend, keď nám Tina ukazovala svoje umenie ma viac zaujali mandaly a aj som sa hneď pustila do ich kreslenia. Síce som bola zabratá do práce, ale sem-tam som po očku pozrela ako to tej Tine ide so žehličkou. A kedže som aj fotila, tak som odbiehala. Bolo to síce zaujímavé, ale vôbec ma neťahalo to ísť skúsiť. Zostala som pri mandalách. Ako týždeň plynul a debata okolo kreslenia naberala na intenzite, naraz som si uvedomila, že by som sa do toho mala dať. Mne to niekedy zapína až pomalšie, možno aj preto toľko dňová odozva😀

Naraz som však dostala impulz, že si idem kúpiť žehličku aj potrebné náradie. A tak som si pekne zistila kde presne v meste sa nachádzajú predajne ktoré tieto potreby majú. Na druhý deň som sa rozhodla tam zavolať, aby som vedela či ešte majú žehličku. V dvoch predajniach ma nepotešili, nakoľko ma informovali, že nemajú a že je výpadok dodávky až do septembra. Potom som zavolala do najväčšej predajne a teta ma potešila, že ešte žehličky majú. Tak som neváhala, hneď som sa obliekla a vyrazila smer petržalka. Prišla som natešená do predajne, vypýtala si žehličku a zároveň som sa opýtala na vosky. Podali mi dve krabičky, kde boli samé tmavé farby. No keď neprší aspoň kvapká, tak som si vybrala aj z tých niečo, nech mám s čím skúšať. O transparentnom vosku však ani nechyrovali. Kedže som ešte mala čas, tak som sa vybrala pešo do mesta pozrieť do druhej predajne, či tam ten vosk budú mať. Nemali. Ale zato mali iné odtiene farieb ako v tom prvom obchode. Nohy ma automaticky viedli do tretej predajne, tam som opäť dokúpila pár farieb. Nakoniec som skončila aj v tej štvrtej (viac ich v BA nie je😛 ) Nikde však nemali transparentný vosk. Terra mala ale skvelý nápad, že by sa to možno dalo vyčistiť aj olejom. A ten nápad fungoval🙂

Prišla som domov už v dosť pokročilej večernej hodine, ale hneď som rozbalila stolík, ktorý bol v kúte od sťahovania, zdalo sa mi zbytočné ho vybaľovať. On si však počkal na svoj účel🙂 Pekne som vytiahla žehličku, papiere, vosky, všetko nachystala. A čakala kým sa zohreje. Potom som už len chytila do ruky modrú farbu a skúšala čo z toho vyjde🙂 Nemala som predstavu čo robím, len som testovala čo všetko s tým ide🙂

Takto som otestovala ďalšie papiere a prinášam vám výsledky v poradí ako vznikali🙂 Mne osobne sa najviac páči prvý a posledný😀

Doplnenie z 17.7.2011

Toto chcelo byť abstraktné dielo🙂

Pokúšala som sa urobiť slnko, a kedže nemám na to nástroje, tak som to do hotovej maľby dorábala obyčajnou kuchynskou špongiou na riad. Na žehličke som si zohriala vosk, ktorý som potrebovala a potom som ho rýchlo dala na maľbu. Schlo to veľmi rýchlo a vznikla z toho zvláštna štruktúra. Na druhom obrázku som ešte papier zospodu nahriala a rozfúkala vosk, aby to vyzeralo rozliatejšie. Inak to malo drsnú štruktúru.

A ešte niečo pastelové🙂 Tu vznikala obloha takmer studenou žehličkou, čo som si všimla až neskôr😀  Preto má takú zvláštnu štruktúru😀

31 responses »

    • ale veď neni čo závidieť🙂 ty tiež robíš úžasné🙂 idem trénovať jazero, uvidíme čo z toho vzíde🙂
      a treba mi dokúpiť farby hlavne pastelové…

      • Au! Práve som sa popálila… v záchvate žehlenia!😥

        Bibsulienka, a kde sú tie zvyšné predajne? V Auparku poznám, spomínala si Polus (kde tam?) a kde ešte? Kvôli tým farebným voskom. Všimla som si, že máš aj ružový…🙂 Ten mi chýba. Sťem, sťem, sťem!

      • V Poluse su v Panta Rhei, ešte sú aj na poštovej, tam hore tiež v PR. a v avione majú samostatnú predajňu. Ešte v avione majú asi nejaké vosky čo stoja za to, včera ešte mali 2 sady, inak je to všade vybrakované a vraj do septembra nový tovar nebude😦 tak pozri, ja plánujem objednať z netu, lebo nemám ani ten transparentný. a tú ružovú som tuším kúpila v poluse, tam ešte mali …

    • Ty zo mňa??? Ja z Teba😀 Musím naštudovať aj iné veci, aby som začala robiť aj dačo iné ako tieto krajinkovské maľbičky, ale treba dokúpiť papiereeee😆

      • No, ja potrebujem čierny papier. Mám v hlave obraz, zasa niečo vynútené, ale ako som rozmýšľala, ako to spraviť, tak som zistila, že jednoduchšie ako patlať čierny vosk na biely papier a potom zoškrabovať je napatlať biely vosk na čierny papier… Tak len dúfam, že nejaký nájdem!😛 (A na zoznam: dokúpiť čierny papier. A biely vosk. A ružový. A svetložltý. A strednemodrý. A…😆 )

        Myslím, že už som dosiahla ľahko maniakálne štádium.😀

      • Premýšlam či som ten čierny papier videla niekde v obchode, ale nie som si istá či to neboli len nejaké skicáre😦
        Ja som sa rozhodla, že si tie vosky kúpim cez net, myslím, že tu v ba už to bude v obchodoch vypredané, ak niekde nájdeš ešte jeden ružový, budeš královná🙂
        ak chceš, môžem ti ten ružový a biely prihodiť na môj zoznam🙂 aj iný ak máš na svojom zozname😀
        ja som včera končila s maľovaním hlboko v noci a zastavilo ma len to, že mi dochádza papier, tak v obave, aby som mala na čo dnes maľovať som sa stopla😆

      • Jessssssssss, plísssssssssss (povedala anakonda), hoď mi vosky k sebe na objednávku, lebo ja tam už jednu objednávku mám a čakám na ňu, tak aby som nerobila ďalšiu… Môžeš aj po 2 ks, ružovú a bielu ja veru môžem… O týždeň potom budem doobjednávať ja😛 , takže môžem zas prihodiť niečo, čo ty zistíš, že potrebuješ.🙂

        Ak potrebuješ papiere, mám doma A5, tie sa dajú nastrihať na A6 a máme hneď 20 papierikov navyše.😉

      • Super, zajtra objednávam, ale z iného obchodu, bo ten tvoj má až do 1.8. dovču😦 to nebudeme dovtedy čakať😀 našla som iný a kočka hovorila, že väčšinu majú na sklade a dokonca sa to dá aj prísť zobrať vrámci ba, tak to vybavím🙂
        a aha čo majú http://www.tvorivadielnicka.sk/tvorivadielnicka/eshop/4-1-Enkaustika/17-2-Papier/5/127-Farebny-papier-A5-sada-24-ks-v-6-metalickych-farbach/description#anch1
        môžeme si to napolovicu kúpiť a budeme mať každá farebné na testovanie😀 a urobíme z toho A6 (tie sa najlepšie a najľahšie maľujú😀 )
        a ty si vykúpila všetky papiere, či jak?😀

        a ešte som takéto dačo vyčmárala😀 na tom prvom sa mi zdá že vidím vľavo dole ako keby ľudské telá naukladané vedľa seba, alebo mám len zlé okuliare😀

      • Tvoja voľba farieb mi nesmierne sedí… Také svetlé, veselé… hoci pod striebornými cestičkami sa ti ukrývajú mrcinky…😆

        Kuknem obchodík, budem častý návštevník. Môžeme ísť v pohode napoly, ešte stále ma záchvat šialenstva neprešiel. Ak stačí vyzdvihnúť v utorok, pokúsim sa nahovoriť kolegu, aby naštartoval autíčko.😛 Pozvem ho na obed.😆

      • mrcinky sú fajné, mám pocit, že vstávajú zo zeme, tak asi sa im už nechce spať😀
        ja to zajtra objednám, dohodnem kedy sa to dá vybrať a dám ti vedieť, takže za teba 2x biela a 2x ružová🙂 a šupla som tam aj ten papier😀

      • Diiiik, si poklad😀 , už tam trčím na tej stránke a obzerám, do čoho ešte investujem…🙂 Myslím, že tu urobím widget pre kontakty na internetové obchody, aby sme to mali po ruke.

      • Paráda😀 ja som si tam našúpala hlavne tie pastelové, modrá, ružová, zelená, fialová, tie sa parádne miešajú a mám ešte doma aj pastelovú pomarančovú, tá je skvelá na tie oblohy tiež🙂

  1. no a teraz som dostala námet na obrázok, raz som k svojmu článku pridala tento obrázok a teraz som si na to spomenula že či by sa to dalo urobiť voskom, len asi to chce sa poriadne vyhrať a už väčší formát😛

  2. Bibsíček, a ty posledné dva dni ani nespíš, keď si toľko obrázkov vytvorila? Ten “ohnivý” s modrou trávou a ružovou oblohou si dala parádny🙂

  3. 11🙂 To je bombový. Keď naň pozerám, akoby mi hovoril : “Šanti, vyvádzaj, zháňaj o dušu, ale na franforce sa roztrhať nemusíš”😛
    Aj tá 5 je super. Keď si ich pozerám postupne a zbližšia, všetky sú super. A 4 je yessss ako žiarivá😀

    • no priznávam, že ani neviem čo tá 11 je😀 zatiaľ som v tom nič neobjavila, ale príde mi to v strede ako čosi búrlivé, možno nejaká rieka v zapadajúcom slnku, alebo pohľad na vodopády zhora😀
      no a áno 4 je coool, keby si to videla naživo, žiari to neporovnateľne viac, hlavne tá obloha, je červeno ružová😀

      • noooo asi sa trochu pohrám s tým obrázkom ale dám to na A5, lebo si myslím, že mi to na ten malý papier nevyjde😀
        hej, žeby som teda nakreslila ten povestný koniec sveta v decembri 2012?😀😀

  4. Jaaa bych hneď brala 1 a a10. Na fleku. 10 mi príde ako “eternity”.🙂 2 mi príde ako hranica medzi dvoma svetmi a 4 vyzerá ako teplo sálajúce z rozžeravených uhlíkov. Ale všetky sú krásne!

    • noo každý je iný😀 môj top je 7😀
      a práve ma čosi napadlo s tým vodopádom idem skúsiť potom sa podelím o skúsenosti😀

    • Tak tento je absolútne úžasný… ako pohľadnica…🙂 Kopčeky, vodička, stromčeky a taký zvláštny svit… Bibs, ty si fakt umelec!

      • toto bolo ale cielené😀 okopčila som jednu babku austrálsku😆 sa mi nechcelo veriť, že z viacerých odtieňov jednej farby môže vzniknúť takéto dielko😀
        a s tým umelcom… zdá sa že som čosi v sebe odštoplovala😛

Pridaj komentár

