Vodopád?

Standard

Dnes ma doobeda napadlo, že by som mohla skúsiť urobiť dúhový obrázok, ktorý som raz pridávala u seba na blogu. Ale prv než som stihla zapnúť žehličku sme s Helar spustili debatu o vodopádoch. A tak som si spomenula na jeden obrázok, čo som včera večer urobila. Niečo mu chýbalo a tak som si ho dala bokom. A presne na tento účel sa mi zrazu hodil.
Takže ako si urobiť vodopád?

 Zobrala som si tento obrázok, ktorý sa mi pôvodne až tak nepozdával. Chytila som ho do jednej ruky a do druhej som zobrala žehličku a pomaly som ho prikladala v miestach kde tiekla pôvodná rieka. Keď som to mala dosť rozmazané, položila som papier na stôl a potiahla som žehličku smerom dole. Pripravila som si tmavo modrú, svetlo modrú, bielu a sivú farbu. Špicom žehličky som si namáčala striedavo do každej farby a robila cik-cak ťahy smerom dole. Bielu som používala až nakoniec.

……………………………..

Vzniklo z toho presne toto:

Ale nebola som spokojná s vrchnou častou obrazu, tak som chytila žehličku a išla som opravovať najskôr vodu, tým, že som hranu žehličky ťahala vodorovne dole🙂  Ani to celkom nestačilo. A tak som si na špicu naniesla modrú s trochou hnedej a papier som si otláčala o žehličku. Výsledok sa mi zdal ešte horší, tak som jednoducho žehličku takmer vodorovne potiahla asi 2x a hneď to celé zmenilo vzhľad😀 Ešte som si na hranu naniesla trochu zelenej a hnedej farby a opatrne som popri vode dorobila akože zelené pozadie z obidvoch strán.

Aby som obrazu dodala vzhľad, že voda tečie zhora, špičkou žehličky som si nakreslila hnedou farbou kríky. Špičkou som kreslila len konáriky do rôznych smerov. Hornú hranicu vody som hranou žehličky zatlačila trochu dole, aby netiehla zhora obrazu. Potom som už len podopĺňala trochu bielej do vody a bolo hotovo.

Finálny výsledok :

Možno by to ešte chcelo nejako upraviť vrch vodopádu, aby to vyzeralo realistickejšie. Ale to vyskúšam pri novom obrázku tak, že ho urobím s jasným cieľom  :D

17 responses »

  1. Ty si to zvládla! Já žasnu! Mne sa najrealistickejší/najsilnejší zdá stredný obrázok, ale aj ten tretí je živý… Bibs, klobúk dole!

    • No ten druhý už sa vrátiť nedá, kedže som to opravovala / premaľovala😀 ešte na tom popracujem, lebo nie som až tak spokojná🙂

      • Je to len môj pocit, ale akoby si v tom treťom bola príliš popridávala tých čiar nadol – a nie všetky sú rovnobežné. Voda netečie krížom, to ma na tom asi ruší najviac, také nejaké záhyby. Možno keby si to pobehala hranou žehličky v smere toku, tak by to bolo vernejšie… ??? Neviem… (a nevedela by som to nakresliť tak ako ty, čo ma teda fajne srdí!👿 )🙂

      • no okej, ukecala si ma, mne to ani nedošlo že voda teče rovno dole, ja som to tak automaticky rozbila, že šak naráža na skaly, tak som sa s tým pohrala trochu a takto to vyzerá, ale už tam bolo príšerne veľa vosku a presakoval už spodný … ono na to by asi najlepšie bolo pero, s tým sa dá lepšie vyhrať

      • Fčul to má tú správnu silu! Toto sa ti teda vydarilo úplne perfišne! A to svetlo… neviem, či je to blesk, alebo si nejako vysvetlila stred obrázku, ale mi to pripomína “boží lúč”, ako schádza z neba na Zem…😀

      • no to svetlo je len blesk😀 ale také presvetlenie by sa tam hodilo, ale to asi perleťovou farbou a špongiou… možno ešte dorobím😛
        ale vážne zvažujem, že kúpim to pero, lebo už mám jasnú predstavu čo s ním urobím a presne na ten čierny papier čo sme si dnes objednali😀

      • kukala, ale tie robiť nejdem😛 zatiaľ to nechám ako tajomstvo, lebo je to dosť náročné, ale keď to vyjde podelím sa😀

  2. No ahojte, ale ste boli kreativne za poslednych dni!Super! Ja ako vzdy nestihacky, novu zehlicku som mam od stredy rana doma som este stale nevybalila.
    Bibs vdaka ze si sem dala ten obraz. Pamätam si, ze som naniesla na papier modru spachtlou, potom som presla zehlickou a potom som okrajmi zehlicky spravila vodorovne pasy. Na tom som zase spachtlou dala inu modru farbu. Dole to biele ma byt akoze pena. Tvar/proporcie vodopadu nie su dobre, mal by sa rozsirovat ked je smerom ku nam (tak ako pri kresleni cesticky). Nabuduce sa budem snazit nafotit postup lepsieho.🙂

    • No Tina ale keď som ja včera videla obrázok tohto tvojho vodopádu, pochopila som, že ten môj si môžem strčiť za klobúk😀
      Inak sranda, že prvé čo ma napadlo keď som ho videla, že si tam zrejme použila špachtľu, lebo má taký pekný rovný tvar.
      Pozerala som, že v obchodoch u nás o špachtličkách ani nechyrujú😦 a pritom mi to príde ako celkom podstatná pomôcka.

Pridaj komentár

