Detské vosky

Standard

Dnes som sa poobede hrala len chvíľu so žehličkou. Bola som netrpezlivá, kým dostanem potvrdenie objednávky voskov, ktoré sme si s  Helar objednali a tak som vbehla do dráčika a kúpila si jedny malé detské voskovky, že skúsim čo to dá. A pritom som našla aj pečiatky, tiež s tak trochu detským motívom🙂

Chcela som to všetko zapracovať do malieb, ale zdá sa že môj prvý pokus nevyšiel, lebo som si naivne myslela, že keď otlačím pečiatku na žehličke do vosku, tak mi ten vosk vydrží kým ho dám na papier  :D Ale nie, nedržal😀 Tak som si najskôr opečiatkovala pečiatkovou farbou papier a potom som to domaľovávala. Ale nezdalo sa mi to. Tak som chytila tmavomodrú a premaľovala to celé Potom som sa s tým hrala až nakoniec som v miestach kde boli pečiatky trochu stiahla farbu. Keď to budem robiť nabudúce, dám ich nakoniec a akrylovou farbou, aby vynikli:

Ďalej som len tak skúšala čo dokáže špongia a štetec. Pri tom som si trénovala tú trávu, čo sa volá agáve😀  a výsledok je tu:

No a potom prišiel rad na detské voskovky. Našla som tam fialovú a ružovú. Tak som chcela v týchto odtieňoch urobiť krajinku. Kúpila som aj také formy, kde sú vyryté rôzne obrázky a tak som si vybrala malého motýľa. Voskom a špongiou som ho naniesla. Potom som zo spodu nahriala papier, aby som získala hladkú  štruktúru, ibaže som zabudla dať tú fóliu z motýľa dole a keď som ju neskôr dala preč, odišiel mi s ňou aj vosk a zostala machlanina.Tak som to zoškrabala a naniesla nanovo farbu na oblohu. Potom som to ale nevedela dosť dobre zakryť tak som tam namaľovala červené slnko. Nakoniec som sa rozhodla motýľa domaľovať akrylovými farbami, ktoré sú rovnako lesklé. Akurát, že mi to dlhšie schlo než som bola zvyknutá a keď som obrázok leštila musela som dávať pozor aby som neleštila aj motýľa, lebo hrozilo, že ho zničím😀

No a na záver som skúšala čo to spraví, keď položím žehličku s voskom na metalický papier. Ten som mala nakúpený na mandaly:

8 responses »

  1. Suuper, na peciatky sa chystam aj ja, existuju aj take speciaal enkaustikove – uplne ze drahe, pekne detske som este nenasla, asi to chce navstevu detskeho obchodu a nie len umeleckych potrieb.

    S tymi detskymi voskami pozor – nie su robene na enkaustiku, rychlejsie sa topia a tym sa aj rychlejsie prepaluju na zehlicke a okrem toho sa z nich vyparuju jedovate latke pod vplyvom tepla.

    • Tina veď práve, že tie špeci enkaustické sú sakra drahé. Ja sa chystám do tesca ešte, viem že tam mali všelijaké takéto blbostičky pečiatkové, kde boli aj zvieratká. Zatiaľ som to vymyslela s tými predlohami samolepiacimi, aké si mala ty, akurát, že tie maľujem farbou, lebo inak to neviem😀
      a tie detské voskovky, máš pravdu že inak voňajú, no testovala som ich iba na tom ružovom obrázku a v podstate na jednu oblohu a hory som minula jednu voskovku, lebo majú úplne inú konzistenciu a nemajú takú kryciu schopnosť jak tie štandardné. Takže ešte jeden obrázok a bude po nich😀

  2. Waaaaao, Bibs klobúk dole. Toto mi začína pripadať ako na výstave, alebo v galérii, Raz jedna a potom druhá. Jeden krajší obrázok ako druhý. Na tie enkaustikové mandaly som zvedaví🙂

    • Uff mandaly enkaustikou ešte ee, to je ťazká práca😀 tie radšej urobím štandardne😀 To len ten farebný papier som mala nakúpený na klasické mandaly, aby som ich trochu “vylepšila”😛

  3. Bibs, k tým pečiatkam – ak si správne pamätám, v jednom s tých učebných videí (s morským koníkom) urobia pečiatkovacou farbou odtlačok na papieri a premaľujú ho priesvitným voskom a až potom idú na dofarbovávanie obrázku.

    Mňa ešte nepadlo urobiť inverznú pečiatku – žehličku použiť ako platňu, dať na ňu papier, na papieri rozpustiť vosk vypnúť žehličku a keď chladne (=vosk tuhne), odtlačiť doňho pečiatku. Len asi predtým ju namočiť do vody, aby sa vosk na ňu nenalepil.

    Kdesi som videla fotosekvenciu s vtláčaním reálnych listov do vosku a použitím v obrázkoch. Až ju znovu objavím (bolo to v nejakej knižke), tak to sem hodím.🙂

    • Už som to pečiatkovanie kukla aj ja, len je problém, že nemám ten bezfarebný vosk ešte stále… tak to skúsim zatiaľ tak, že urobím obrázok a na záver farbami domaľujem otlačok😀 uvidíme čo to bude😀
      práve som videla bambusy jak sa takto robia, že si zo žehličky urobíš platňu. idem skúsiť a doplním sem😀

  4. Vieš, čo ma napadá k tým detským voskovkám? Kdesi som videla, ako urobili krajinku a potom do nej vyškrabali/vytreli rieku a “hladinu” tejto bielej farby zľahka premaľovali voskovkou a rozotreli prstom do stratena. Na to by sa dali tie detské voskovky asi výborne použiť, nie?

    • viem presne ktorý obrázok myslíš. boli tam vpravo také úžasné fialové kvety a bol asi na formáte A3. je to skvelý nápad.
      A čo sa týka tých rias a kolárol, kúpila som špachtle tak idem “opravovať” ale najskôr to niekde otestujem, aby som to nedomrvila😀

Pridaj komentár

