Pomôcky na enkaustiku

Standard

Dnes som potrebovala maľovať obraz a všetky originál enkaustikové žehličky mám akurát pokazené. Tak som šla zháňať nenaparovaciu elektrickú žehličku – našla som posledný kus v treťom obchode. Idem sa učiť s ňou maľovať. Pri tejto príležitosti som pofotila aké zatiaľ vlastním pomôcky na enkaustiku.

Moje vosky. Mám ich uložené v prútených košíkoch, podľa výrobcu. Vľavo sú od Ardtidee, v pravo od Encaustic-Art a veľký koš sú farby čo robia bodky od Encaustic-Akademie.

Špachtle – našla som ich v umeleckých potrebách:

Japonské špachle – videla som ich všade, kde majú farby (Baumax a aj umelecké potreby), sada stojí 2,20 €. Oblepila som ich papierovou lepiacou páskou, aby ma nepálili. Dajú sa super ohýbať.

Škrabky. Prvú z umelej hmoty som našla v detských voskovkách, keď som skúšala s nimi robiť (neodporúčam) – škrabka je ale dobrá. Druhá bola v jednom enkaustik Starter-Sete, tretia je taká polo špachtľa-polo škrabka, zdá sa mi že som ju kúpila v umeleckých potrebách (moc ju nepoužívam – bude sa hodiť keď budem vlastniť enkaustikovú platňu).

Objav dnešného dňa – škrabka na drevo. URČITE sa mi bude hodiť, len ešte neviem kde😉

Špongie. Tieto sú už špeciálne enkaustikové z kaučuku. Skúšala som aj normálne špongie používať, dá sa s nimi, len treba dávať pozor aby sa neprepálili. Z tej oranžovej na obrázku som si odstrihla kúsok, s ktorým robím napríklad lístie stromov.

Valček. Toto je obyčajný valček na maľovanie, s výmennými násadcami, dostať ho v maliarskych potrebách. Dá sa super využiť na valčekovanie pozadia, hlavne na enk. platni.

Enkaustikové pero + nástavce naň. Ešte mi chýba pár dostupných násadcov a v “mojej” firme si chcem dať vyrobiť vlastnú sadu. Mám pocit že moje pero je moc horúce, nedá sa mu regulovať teplota. Ak budem ešte raz investovať, kúpim aj s regulátorom.

Zlatý a strieborný prášok. Zlatý je FIMO prášok, strieborný enkaustikový – lebo som ho kúpila v akadémii enkaustiky. Neviem aký je medzi nimi rozdiel. Nanášajú sa buď štetcom alebo kúskom silonovej pančuchy.

A nakoniec žehličky. Prvú používam ako mini platňu, pretože má zlomenú rúčku a dotyčná firma až do septembra nevie zohnať novú žehličku.

No a teraz výdobytok dnešného dňa – tra rááááááá – nová stará žehlička značky domáca. Teším sa že je ľahká, ale aj tak je to veľké hovado. Nevadí, dobre poslúžila a mám aspoň stabilnú rezervu😉

Mno a takto vyzerá akurát môj pracovný stôl. Vidno na ňom ešte iné pomôcky ako kuchynskú rolku, kombinačky, šrobovák, farby na hodváb (dajú sa použiť na biele pozadie), sitko na farbu ktoré ešte neviem ako budem používať, ale MUSELA som ho mať ; ) a pripravený papier A6 na prvý pokus hovadom zvaným rowenta.

Tu je výsledok prvého pokusu s ňou. Trochu nezvyk s takou veľkou špičkou, po pár pokusoch to nebolo až také kostrbaté.

16 responses »

  1. Parádna zbierka🙂 Hlavne tých voskov😉
    mne sa dnes podarilo zohnať tie špachtle s drevenou rúčkou ako máš hore na obrázku, idem to hneď otestovať.
    tak nech ti teda tá nová žehlička slúži poriadne🙂

  2. Dobreeee… Na to, že je to veľká a ťažká žehlička, s ňou máš lepšie výsledky ako ja s malou!😀

    Práve som dneska úspešne zlikvidovala pár voskov. Robila som na veľkom papieri. Podľa videa… ale to, čo vo videu vyzerá ľahko, som ja robila na sedemkrát!😆

    Ja na škrabanie používam manikúrový skalpel.🙂

  3. Tina už som ti povedala aká som nesmierne rada, že si nám vtedy ukázala enkaustiku, aj keď ja som sa jej nechytila? Ďakujem Ti za to🙂
    A Heli Tebe ďakujem za nákop, ktorý si mi dala🙂
    Baby ste supeeeer, mám vás rada🙂

    • 😆 Dneska by som sa za to sama najradšej nakopla! Ale nie, je to náramná zábava, len vždy z toho vylezie niečo iné, než autor zamýšľal… Asi robím chybu. Budem patlať vosk, na záver usúdim, čo som tým chcela povedať a vyhlásim to za úmysel. Takto sa z človeka stáva “bezchybný bojovník”.😆

      • vidíš to? tak to má byť, ja som dnes tiež išla urobiť peknú fialovú krajinku a nakoniec z toho bol džbán na schodoch😆 treba sa nechať unášať momentálnym nákopom a smerovaním😀
        okej, urobím galériu🙂 vieš že som dnes na to myslela, že by sa to hodilo?😀

      • Choď na tú stránku a edituj. Založila som ju ako ty, mala by ti byť prístupná. Idem čeknúť, či som nezabudla, ale malo by to chodiť. Tina tiež vedela doložiť…

    • 😛 Sú také rybky, že “závojnatka”… a toto vyzerá ako ružová závojnatka požierajúca ružovú podmorskú agávu.😆

  4. Ja som bola včera v Baumaxe na špachtle. Tiež som vzala sadu – a stála tak asi jedno euro! Takže kto ešte nemáte, bežte tam – zrejme majú výpredaj!😀

  5. Dobrý deň, craj sa do enkaustického pera dajú používať klasické voskovky z obchodu. Je to pravda? Dakujem. Denisa

    • Dobry den, pouzivat sa daju – len nie su robene na tepelnu upravu a pri zohrievani sa z nich vyparuju jedy. Je to na zvazeni kazdeho, ci s takym materialom chce pracovat.
      Osobne odporucam pracovat len s enkaustickymi voskami.

Pridaj komentár

