Fotky z nášho workshopu

Standard

Počas nášho spoločného víkendu sa Bibs pár krát podarilo odtrhnúť sa od svojej mandaly a urobiť pár fotiek počas enkaustikovania😉

Postup maľovania krajinky:

Na fotke vidno ako je pripravené na žehličke nebo (v tom čase už bola enkaustiková žehlička v ťahu a kreslili sme s “domácou”). Ružová je najnižšia časť budúceho neba, sýtomodrá najvyššia. Vidno tam aj žltú – pozor pri kombinácii žltej a modrej, aby na papieri pri opätovnom prechádzaní z toho nebola zelená. Ja som si na to nedala pozor, kedže sú to jemné farby nevadí, pri sýtych by to nevyzeralo až tak ok. Vtedy stačí dať medzi žltú a modrú pás bielej.

Pokračujeme krajinkou. Na kartičke je už nanesené nebo. Sú tam aj biele miesta, tieto ale nevadia – môžeme do nich neskôr umiestniť napríklad vtáky. Na žehličke si pripravujem krajinku. Aby obrázok vyzeral harmonicky, začínam najlbedšou farbou, ktorá sa nachádza na nebi. Potom pridávam ostatné zemité farby. Aby to vyzeralo ešte lepšie, bolo by vhodné mať vo farbách krajinky zastúpené všetky farby neba. Stačí šmrnc, robí to ale veľa. Na toto pravidlo som v tom momente zabudla.

Nanášam krajinku na papier. Žehličku prvé dva ťahy ťahám až úúúúplne na koniec papiera, t.j. koniec žehličky sa dotýka konca papiera. Vtedy vznikne rovnomerný ťah. Pri takejto veľkej žehličke sa môže stať, že sa dosť vosku nalepí na okolitý papier, s malou enkaustikovou to ide lepšie. Takže prvý ťah úplne na koniec, druhý ťah opačným smerom bez otáčania žehličky trochu pod prvým, jemne vlnivo, tiež až na koniec.

Ukážka stromu – do ruky sa mi dostala červená, tak som špičku žehličky ponorila do vosku a tvarovala kmeň a konáre.

Tu pribudol porast pred stromom:

Terra si priala v pozadí ihličnatý les. Tak sme to vykoumali, priložila som kartičku na posledý kopec krajinky, pripravila pero s násadcom malej žehličky (tvarom sa mi podobal na ihličnatý strom),pripravila zmes zelených voskov, plus bielu a hnedú a vytvorila les:

Aby bol pod lesom nejaký prechod, tak som pod ním pár krát prešla krajom pera. Na strome pribudli špongiou lístočky.

Na ďalšom obrázku som ukazovala prácu so špachtlou. Tu je už hotová kvázi-kvetinka ktorá sa nanáša rohom špachtle, do stredu som spravila rovné línie červenou. Bolo to na demonštráciu, ako super sa dajú špachtlou robiť rovné čiary.

Na tejto fotke si pripravujem vosk do rohu špachtle na nanesenie stredu kvetinky.

Rotačným pohybom rohu špachtle sa dajú robiť super kvetinkové formy:

A tu je abstraktný obrázok, na ktorom som ukazovala rôzne využitia špachtle, ako vyzerá prelínanie farieb pri práci so špachtlou, využitie vatových tyčiniek (pre uši) a čo sa stane ak položíme obrázok na platňu (stred kartičky).

Bibs ďakujem za fotky, za dokumentovanie a som uuuuuplne rada že vás to chytilo tak ako mňa!😀

2 responses »

Pridaj komentár

