Prvé kroky s perom

Standard

Ako som už písala, dnes mi prišlo pero. Okrem toho, že som sa ním okamžite popálila😛 , bolo v balíčku priložených 20 papierov (včera som minula posledný) a sada základných voskov, špongie a tri nástavce. A tak som začala skúšať.

Bibs so svojimi pestrofarebnými obrázkami ma inšpirovala k prvému pokusu. Napatlala som na žehličku všetky odtiene oranžovej a prihodila som jeden bordový a jeden žltý a vyrobila som si surrealistické (teda totálne abstraktné) pozadie. (Nie moje; pozadie obrázka!) Mala som v úmysle hodiť na papier Fénixa, princíp ohňa a vášne:

No, ten fénix je taký… fénixovitý… Ale ako skúška pera to poslúžilo úplne dokonale. Učila som sa ťahať voľnou rukou dlhé oblé čiary a celkom sa mi aj darilo. Tieňovanie má ešte svoje slabiny, ale veď zatiaľ neumieram.🙂

Potom som vymenila nástavec na mikrožehličku a kým sa zohrieval, ja som si pripravila obrázok. Tentokrát som s nebom nemala žiadne väčšie problémy, keď som tam nepchala tú žltú. Potom som si na žehličku dala zelenú a trošku hnedej na hranu a začala som robiť kopce. Musela som dokladať zelenú, aby som zafarbila aj spodnú tretinu obrázka. A potom som sa rozhodla dodať malé zelené krovie (to je to za marhuľou). No pánečku, to som dokazila!👿 Prednú stranu som trochu poďufkala žehličkou a urobila som porast, potom som si povedala, že to vylepším tým, že na pozadí urobím kopce.

😦

Teraz už viem, kde som urobila chybu. Mala som zvoliť menej výraznú farbu, najlepšie sivú alebo striebristú. Vtedy by boli kopce zostali v pozadí, takto vystupujú príliš dopredu a kazia hĺbku priestoru. Navyše som mikrožehličkou vkladala kopce nad už hotové pahorky… to bol špás! Ale s mikrožehličkou sa robí dobre, hranou sa dajú veľmi precízne ťahať čiary, celkom sa mi darilo pahorky olemovať.

Uprostred zelenej mi žehlička vyrobila biely fľak. Vzala som pero a urobila som z neho plotový kôl – to je to hnedé prizližne v strede obrázku.

Potom som napravo pridala strom, aby som zamaskovala to príšerné zelené krovie. Strom som robila mikrožehličkou a bolo to ľahúčke. Keď už bol hotový, trčal tak z ničoho, tak som predeň dala nejaké “agávy” a urobila som ešte jednu lúku navyše😛 . No a potom som vzala pero a urobila som to, čo urobí každý hnidopich, keď do ruky dostane vysoko precízny nástroj – “vyšperkovala” (a zahltila) som to. Dodala som kvietočky, dokonca som maľovala okvetné lístky, niektoré som tieňovala…😀 Detailista ako hrom! A nakoniec som na strom namaľovala ešte marhule. (Asi som už začínala byť hladná.)

Takže toľko môj chaotický krajinkový pokus. Myslím, že som lepšie obslúžená žehličkou, ale s perom je to rozhodne väčší špás. Len sa budem musieť naučiť disciplína a neprecápať to detailmi.🙂

No, a ešte ma Bibs dneska naučila, že málo leštím svoje obrázky.😀

9 responses »

  1. Waaaw supeeer, toho feeenixa uuplne zerem! Aj krajinku😉 …inak aka haluz, ja som nikdy nemala rada nejake krajinky namalovane a ZRAZU touto enkaustikou sa mi straaaaaaaaaaaaasne luuubia ;)))))

      • No predsa orezať… Čo máš čo mať steny od jedného rohu k druhému?! Polovičná by nestačila?😛

      • tak ja ju zruším kľudne aj celú…a susedom z času na čas poviem do očí nech sa nehnevajú-ale fénix potrebuje priestor🙂

  2. Joj zmeskala som toho vela … ale ved mam pred sebou dovolenku, budem zehlit a zehlit… tie kvietocky su rozkosne Hela, ja by som ich natapala kludne aj na A3 format😆 vies, taku kompoziciu ze lucne kvety v dialke alebo nieco na ten styl. Fenix je bozi, skoda ze mi ho Anjel vyfukol, no, kto neskoro chodi, ze ano…😆 (p.s. ja mam malicke stenicky keby nieco :P)

    • 😆 Ďakujem, neprosím… Ale dala si mi nápad: šalviové kopce. Myslím, že je to špecialitka Nevady, ale so žehličkou to zvládneme aj v Bratislave. Fialové kopce. A veľká šalvia v popredí.🙂 Hepi. (Ups… ako vyzerá taká šalvia?😯 )

Pridaj komentár

