Natierané nebo – prvý neplatný pokus (nie až tak)

Standard

V knižke od Michaela Bossoma som objavila návod, ako robiť nebo bez žehličky, len natieraním:

  1. Nakreslíte si krajinku a nad ňou necháte biele voľné miesto, kde budete natierať nebo.
  2. Vyberiete si farby pre nebo, každú z nich otriete dočista na nejakom drsnejšom papieri a zabrúsite jednu jej hranu do obla.
  3. Nanesiete ich na voľnú plochu v miestach, kde ich chcete mať. Zľahka, nei veľmi tlačiť (a už vonkoncom by sa vám nemali robiť čiary ako mne.😦 )
  4. Potom kartičku pevne chytíte (odporúčam cez nejakú papierovú utierku, aby ste si nepoškodili maľbu) a prstom tuho triete nanesený vosk, až sa začne rozpúšťať a vytvorí jemné prechody.
  5. Potom doplníte prvky a farebnosť a voilá! – obrázok je hotový.

Toľko poézia. A fčuľ prichádza babravá próza:

Nakreslila som si krajinku presne podľa knižky. No dobre, nie presne; nahodila som ju príliš vysoko a tak mi na efekty rôznych vrstiev neba nevychádzal priestor. Nevadí, povedala som si, skúsime aj tak.

Obrúsila a očistila som vosky a narajbala som ich na papier. Zvolila som kráľovskú modrú a purpurovú a ešte škvrnku žltej, aby som dostala trochu slnka do obrázku.

Začala som to trieť. Nešlo to moc dobre. Proste nech som robila, čo som robila, nebo zostávalo ďufkavé. Dokonca nepomohlo ani podhriatie žehličkou, ba ani jemné prežehlenie už skoro studenou žehličkou. Navyše som asi nemala celkom čistú ruku, pretože sa mi do toho priplichtila akási sivá…😕 Z diaľky to ešte vyzeralo celkom schodne:

… ale zblízka už nie až tak:

Tak som sa nasrdila a siahla som po” vyšších” prostriedkoch😉 – naložila som na žehličku bielu a do toho modrú a bordovú a poďho maľovať! Snažila som sa nedotknúť siluety kopcov, ale snaha márna – rozmazala som ich. Okrem toho nebo vyzeralo ako trojdňová modrina (tento obrázok som vám ušetrila😛 ). Nakoniec som pošupitala žehličkou tam a naspäť a tam a naspäť (v sťahovaní vosku z papiera začínam byť preborník) a nakoniec som pridala taký ten “veterný švung”… No, bolo to zlé, ale rozhodla som sa netrápiť nad tým. Nabudúce.

A potom som už len dokončila kartu tým, že som zamaskovala rozmazané kopce lístím (“agávy”) a znova som preďufkala popredie – najprv len na zeleno (a podarilo sa mi odtlačiť okraj žehličky) a potom aj farebne. Hotové dielo vyzerá takto a je to ďalší kandidát na utratenie:

Takže natierané nebíčko sa nepodarilo… a tak sa skúša ďalej.

O pol hodiny:

Nedalo mi a skúsila som znova. A teraz som 1. pochopila princíp, 2. našla chybu a 3. blbec som nebola ja!😀😀😀

Zasa som si urobila krajinku. Umiestnila som ju nižšie, takže mi zostalo dosť miesta pre dva farebné pruhy neba.

Natrela som papier oveľa tuhšie ako prvýkrát. Pozrela som si totiž knižku a tam to natrel Bossom porááádne. Tak aj ja. (Detail ukazuje, akú štruktúru to má po natretí.)

Začala som ho prstom šúchať. Bordová sa okamžite pekne rozotrela a modrá stále nie a nie urobiť súvislú vrstvu… Už ma bolel palec z toho šúchania a furt to boli len tie bodky.

Lenže my sme zapojili blondínkovský mozoček. Keď sa jedna farba pekne rozotrela a druhá nie – nebude to vina tej farby? Pretože prst i tlak i šúchanie boli tie isté, len farby sa správali rozdielne…

Vytiahla som svetlúčkomodrú a donatierala som ju medzi tú tmavomodrú. Šúcham, šúcham… a odrazu sa tmavomodrá začala rozpúšťať… (a mne už horel prst😕 ) Hepiiiiii!😛

Ale ešte stále to nebolo ono. Žehličku som už mala vypnutú, ale ešte bola parádne teplá. Zohla som papier a pritlačila som tú modrú časť neba na žehličku a rozotierala prstom tam… a išlo to!

Takže druhý pokus dopadol takto:

Je to vec vosku. Treba zistiť, ktorý modrý vosk sa rozpúšťa ľahšie – kráľovská modrá to nebude.

Obrázok dokončím niekedy nabudúce. Nebo trením je chodivé.😀

5 responses »

  1. Na mňa to je stále nejaké zložité, až sa budem faaakt nudiť, skúsim.
    vieš čo som si ale práve uvedomila? že keď som robila prvé nebá, tak tam som taký problém ako teraz nemala, asi som sa na to tak nesústreďovala… skúsim nejaké aj ja namaľovať

  2. Doplnila som do textu nový pokus. Chodí to – chyba bola vo vosku, ktorý som zvolila. Asi to chce svetlejšiu farbu modrej. Rozhodne nie 10S.

    • noo jak to parádne vyzerá🙂 ani by som nepovedala, že je to vyšúchané😛
      včera som sa tiež takto oklamala s modrou v domnení, že veď ona sa nejako zmieša s ostatnými a bude svetlejšia. Ale kde, tak som mala divne modré nebo😀 no ale túto techniku skúšať teraz nejdem, lebo som si práve obarila prst😦

Pridaj komentár

