Kopce – druhý pokus a špachtľa

Standard

Včera mi to nedalo a išla som vyskúšať znovu kopce. Ale najskôr bolo treba urobiť nebo. Biela, ružová a modrá. Neviem ale čo to s tým nebom je, že sa to vždy nejako domotá. Keď mi to už ani na piaty preter nevyzeralo ako nebo, tak ma napadlo, skúsim si dať na žehličku bezfarebný vosk a pretrieť to. Hela navrhovala opak, ale kedže som už nebo mala namaľované, nedalo sa pod neho dostať ten bezfarebný vosk. Tak som po tom rozmazanom nebi prešla čírim voskom a farby sa ako keby dali dokopy a mala som tam aj svetlejšie obláčiky. Tak som urobila kopce, aj keď tento krát pod vedením hnedej a pastelovo oranžovej🙂 S vodou, ktorá z tohto pohľadu vyzerá ako tečúca rieka bol tiež problém. Na okraj žehličky som naniesla pastelovo oranžovú, potom som pridala veľa bielej a do toho trochu tmavomodrej, aby tá voda mala iné sfarbenie. Pretierala som kol dokola a dopĺňala vosk a stále to nebolo ono . Potom som si spomenula čo som urobila s nebom a tak som to aplikovala aj tu🙂 Opäť to vyšlo. Potom som už len dorobila porasty dole, suchý strom a domaľovala vtáky a dielo hotové🙂

Potom som si do rúk zobrala ešte špachtľu a skúšala s ňou čo to dá. Moja najobľúbenejšia je presne táto.

Naniesla som si na papier  zelenú v kombinácii s hnedou a rozotrela na celú plochu. Potom som si otočila žehličku a naniesla na ňu trochu zelenej a hnedej farby a priložila som na to špachtľu. Počkala som chvíľu, aby sa prehriala a potom som ju rýchlo preniesla na papier a  začala som ju ťahať dole ale tak, že som sa po pár milimetroch na chvíľu zastavila a potom pokračovala. Čím vznikali rozdelenia (vľavo na obrázku). Potom som to skúsila inak. Priložila som špachtľu a ťahala som ju dole ale zároveň zo strany na stranu (obrazce v strede). A nakoniec som urobila ešte akýsi kvet, ale ten mi šiel dosť ťažko, lebo nanášaná plocha bola krátka, tak som musela často ohrievať a veľmi rýchlo to schlo. A takto to vyzerá vo finále:

Nakoniec som ešte som dostala nápad skúšať farby a tak som sa trochu nechala uniesť v abstrakte a toto je výsledok:

zistila som, že čiary ten obrázok akosi zmenia, dajú mu nejakú hĺbku.

kombinácia pastelových farieb

a toto som nazvala zelený vesmír a veeeľmi sa mi to páči😀

4 responses »

  1. Tá špachtlička ti urobila veľmi zaujímavé efekty… Sa mi to ľúbi!

    A díky za tip s tým voskom. Musím vyskúšať, mňa tie nebesá nejako moc nemusia.😕

    Všimla si si? Tina pridala linky. Bola som sa pozrieť, ale zdajú sa mi nejakí drahí…😕 Zato tam majú teplotne regulovateľné perečká. Až raz budem veľká…😉

    • No aj mne sa to náramne zapáčilo, vyzerá to tak 3D😀 a tie nebesá, no tak budeme maľovať bez nich😀
      akurát som to pozrela, ale zas majú veľké blogy voskov, čo nie je až také zlé napr. pri belasej, bielej, ružovej či fialovej, takých najpoužívanejších😀

    • myslíš ten zelený vesmír? škoda len, že sa to nedá tak dobre odfotiť, realita je trochu iná, viac vťahovačná😀

Pridaj komentár

