2x fantasy

Standard

V Michaelovi Bossomovi som objavila aj kapitolku o tom, ako ľahko vyrobiť fantasy krajinku. Proste si dáte na žehličku rôznofarebné vosky, nanesiete ich na papier, potom ťaháte žehličkou znova po papieri a vosk by sa mal sťahovať v rôznych tvaroch, ktoré sa škrabkaním dajú doplniť do zmysluplných obrázkov.

Tak som mu uverila a povedala som si, že to idem skúšať.

😕

Nahodila som na žehličku nádherné farby – modrú, modrozelenú, bordovú a fialovú. Natiahla som vrstvu na kartičku. Potom som začala znova ťahať. Výsledok biedny. Nedala som sa a ťahala som zasa. Vyrobil sa mi “dvojitý zámok”, ale len na krajoch a medzitým nič… Tak som nahodila nový vosk a znova a znova.

Bossom hovorí, že sú dve metódy. Jednou ťaháme žehličkou pomaly a bez tlaku naplocho po obrázku a robia sa nám štruktúry. Mne sa robil len roztopený vosk, ktorý sa farebne miešal. Až keď som potiahla prudko, žehlička sa prihvajzla o papier a začala sťahovať vosk spôsobom, ako som si predstavovala.

Druhá metóda podľa Bossoma začína ako tá prvá – naplocho ideme žehličkou, len jej pravú stranu začneme pri ťahu postupne zdvíhať, “ako keď štartuje lietadlo”. Poetický na tom zostal len Bossomov popis – moja prax nestačila na “štartujúce lietadlo”. Zasa zlievajúci sa vosk a nič iné.

Tak som pritisla žehličku a prudko potiahla. Hore-dole, raz dvakrát. A niečo z toho vyliezlo…

Tak po prvé – zabudnite na “žiarivé vosky”. Toto sivé čosi bolo pôvodne modro-bordovo-zeleno-fialové. Po desiatich prevoskovaniach je to 1 cm hrubá platňa, ale nakoniec vďaka prudkému rôznosmernému poťahovaniu dostala štruktúru, do ktorej sa dal s troškou fantázie doškrabkať obrázok:

Druhý obrázok som robila o poznanie múdrejšia a tak som ťahala skôr, než sa mi farby celkom zmiešali. Preto má lepšiu farebnosť, ale zasa sa vyskytol iný problém – použila som neónový oranžový vosk a zistila som, že sú v ňom zalisované nejaké hrudky, ktoré sa nerozpúšťajú. Preto je obrázok taký bodkovaný, ako keby mal kiahne:

Takže nemôžem povedať, že by moja fantasy kompozícia bola na úrovni Bossoma, ale aspoň sa mi nakoniec nejaká vydarila…🙂

2 responses »

  1. Tajomstvo nadhernych ziariacich viac-farebnych fantasy krajiniek je v tom, ze netahas viac ako dva krat po tom istom mieste. Inak sa tie farby az moc zmiesaju…

  2. heli, ale tak ten druhý obraz, je neskutočný … pôsobí to na mňa tak pokojne a zaroven vťahujúco🙂

Pridaj komentár

