Horská krajinka s potôčikom

Standard

Raz som videla video, ako sa robí potôčik. Dnes som sa do toho chcela pustiť – myslíte že som to video našla?? Tak som sa pokúsila po pamäti. Zobrala som A4ku papier a ide sa na vec.

Ako prvé – nebo. Pretierala som ho asi na 5 krát.

Ďalej som sa pokúsila nakresliť hory. S tou veľkou domácou žehličkou to bola pre mňa výzva. Nejak mi to nešlo, nevedela som trafiť farbu a pri skúšaní sa mi podarilo nacápať uprostred obrazu aj krááásnu fialovú. Aspoň viem čo treba trénovať: hory. Pred ne som nacápala lúku zelenou, oranžovou, červenou.

Ide sa na potôčik. Uprostred obrazu som vyškrabala líniu, kade budúci potok má pretekať. Uprostred som nechala nejaké miesta vyfarbené, akože kamene s trávou.

Potôčik som vyfarbila rôznymi modrými odtieňmi.

Všimla som si, že to je vážne len potôčik, tak som ho škrabkou rozšírila.

Zase som sa dala do vyfarbovania.

Perovým nástavcom “štetec” som okolo potoka vytvarovala trávu.

Na pravej strane obrazu sa mi to zdalo také suché, tak som dokreslila strom perom a špongiou, a pred neho tiež napasovala trávu s kvetinkami nástavcom štetec.

Potom som skoro zničila celý obraz. Nepáčila sa mi plocha medzi potokom a horami, chcela som dať nejaké stromy. Tie sa mi špongiou nepodarili, tak som to tam dosť čachrala. Nakoniec som tam vyškrabala cestičku a štetcovým násadcom upravila vegetáciu. Nakoniec nesmeli chýbať vtáky😉

Ako som sem nahodila “finálny” obrázok, tak som si všimla, že potok je v strede čudne široký a krovie za cestičkou tiež nie je ešte perfiš. Tu je oprava:

12 responses »

  1. Jeeej😀 … Som si mohla myslieť, že aj ty si detailista… Ešte aj na ostrovčekoch uprostred potoka je trávička!

    Tú vodu si dofarbovala už len pastelkami, nie? Má peknú “vrúbkovanú” plochu. Ja špekulujem, ako urobiť vlnky na mori/jazere, ale zatiaľ ma nič nenapadá…😕

    Najviac ma dostalo umiestnenie potôčika. Ja by som asi nedokázala tú peknú krajinku prerušiť…🙂 Nuž čo, na potok som ešte nedorástla… Maňána…😀

    • Ano, potok som vyfarbila studenym voskom, pretrela ho par krat prstom, ale ani sa nepohol, tak som skusila pretriet filzom, trochu pomohlo.. a potom som nasla bledomodru, ktora je mäkka a troosku rozotrela ostatne.
      Vlnky som robila na obraze pre mamku (ak si ho pamätas) vlnovitymi pohybmi hranou zehlicky. Idem najst ten obraz.

      • Ježííííš… ten ma bere… Je úžasný!🙂

        Ja som myslela také tie tieňované vlnky… Medzi Námetmi je obrázok 7. Labuťky, ten je na takej vlnkovanej vode, ešte ju neviem dosť dobre vymyslieť, jedine keby som to urobila hranou žehličky tmavšou farbou na menšom teple, aby nekvapkal vosk… Alebo tie svetlejšie časti dorobiť štetcom alebo vyškrabať…

      • hmmmm.. sedmicka.. vlkovaa…. “jednoducho” vlnit bokom zehlicky po papieri a striedat ca. 4 farby. alebo aj viac. modre odtiene, bielu, ciernu. Len ako tam tie labute napasovat, to veru neviem

  2. Inak, nie som si istá, ale myslím, že potôčik je v tom štvrtom videu pod Začíname (rýchlokurz), ako druhý ukážkový obrázok (s tým digitalisom/foxglove).

  3. Ten sa Ti fakt vydaril🙂 až budem veľká, urobím ho aj ja na taký veľký papier😛
    áno potom je vo štvrtok videu presnejšie od 6:30 minúty🙂 tam sú aj tie úžasné fialové kvietky😀

  4. Mne to lístie špongiou veľmi nejde. Akoby sa mi vosk veľmi nenatopil… No, už to mám – žehlička sa asi dáva na viac ohrevu, nie?

    • zehlicku co pouzivam ako platnu mam nastavenu v strede medzi low a high… a vosk po nej stekaaaa.. je uuplne roztopeny ked namacam spongiu

      • Dík, nejako som to tušila😛 … Lebo mne to ledva prenášalo vosk… Ja mám žehličku sústavne nastavenú na LOW a zapínam a vypínam len externým vypínačom, takže ma často vôbec nenapadne, že sa tým kolečkom dá aj potočiť…😳

Pridaj komentár

