Labuťky

Standard

Dnes sme sa s Tinou labuťovali. Slovo dalo slovo a ona išla nakresliť jeden obrázok, ktorý mám náramne rada… Keď som videla, že to ide jej, pustila som sa do toho aj ja. (Dovtedy som nemala odvahu.)

Robila som z pamäti, takže motív je rovnaký, ale pohľad asi nie.

Najväčší problém pre mňa predstavovala vodná hladina. Tak som si naládovala na žehličku vosky ako keď idem robiť hory a šmýkala som hranou žehličky po papieri, aby som vytvorila rôznofarebné vlnky. Lenže vlniská si povedali, že budú jednofarebné, a okrem toho mi vznikal medzi nimi biely prázdny priestor. To ma naštvalo, napatlala som na žehličku belasú a celý papier som premaľovala na belaso. Samozrejme, zasa mi prvá dávka vyšla len do polky papiera. Navyše, keď som odťahovala žehličku, urobila sa mi celkom pekná “fantasy”-štruktúra, ale labuťky mali prednosť. Nová dávka, jednoliata mierne fľakatá plocha.

Potom som nahodila na žehličku tmavomodrú a bielu a hranou som po belasom podklade kreslila “vlnky”. Niekde boli značne rozcapnuté, ale hladina dostala štruktúru. Nakoniec som vzala perleťovú a naniesla vlnky aj ňou… na niektorých miestach žičlivo.

Túto etapu som nefotila, lebo som bola v tvorivom strese😛 . Potom som vzala škrabku a šla som škrabať labuťky. Tam, kde som dala hojne farby, to boli galeje, ale robota sa mi darila, tvary som celkom dobre trafila, len tých voskových stružliniek bolo všade plno a lepili sa späť na papier. Musela som ísť po hajzlák a priebežne papier “leštiť”.

Vyškrabkané labuťky vyzerali takto:

Potom som vzala pero a štetcový nástavec a začala som maľovať bielou perie. Nemala som slonovinovú, takže bol problém tieňovať to; perleťová tentokrát bola rovnako sfarbená ako biela (zrovna vtedy, keď mala byť tmavšia😕 ). Nakoniec som si spomenula, že mám niekde striebornú. Keď som ju naniesla, bolo to ako tieňovanie čiernou, ale našťastie to štetec celkom pekne zapracoval do tej bielej, takže to vyšlo podľa mojej predstavy. Labuťky sa “operili”😉 :

I pokračovalo sa ďalej. Na pôvodnom obrázku (č. 7 v Námetoch) majú čiernu masku a oranžový zobák. Mne sa do tej bielej čiernu pchať nechcelo, tak som použila tmavú fialovú a perový nástavec. Domaľovala som masku, vyčistila nástavec a išla na oranžovú. To už bolo ale pero hodne horúce a vosk hodne tekutý, takže väčšej labuťke sa urobil kvapkanec pod zobákom. Kvapkanec som zoškrabala a nakoniec pretrela belasou:

Takže toľko moje labuťky.🙂 Hepihepihepi.🙂

6 responses »

  1. Nádherné! Naprosto věrné předloze.

    Dostala jsem enkaustickou žehličku od ježíška a pomalu objevuji, co se s ní dá dělat. Díky za fantastické stránky s perfektními návody pro začátečníky. Myslím, že se sem budu často a ráda vracet pro dobré rady a tipy!

Pridaj komentár

