Rieka v zime, západ slnka

Standard

Dnes som si povedala, že idem vyskúšať nejaký obrázok a súčasne idem vyskúšať, čo to urobí, keď prežehľujem voskom vodu. Nakoniec to dopadlo všelijako, prežehľovala som čírym voskom hneď niekoľkokrát, ale posledná vrstva (a teda tá, ktorú vidno), je nanášaná technikou 2.

Vybrala som si obrázok, ktorý sa mi nesmierne pozdával ako fotka a nebolo vôbec jasné, ako ho dostanem do vosku:

Nakoniec z toho vyliezlo čosi dosť podstatne odlišné😉 , ale “to tak malo byť”😆 :

Tak predovšetkým:

Hodne som plánovala, aby som dostala do stredu obrázku tú “žiaru”. Postarala sa o to neónová oranžovoružová (nesmierne zle sa rozpúšťa) zmiešaná so žltou. Najprv som naniesla len tento prúžok a potom som okolo neho robila modro-belaso-ružovo-nijako-ružovo-belaso-modrý dvojpruh. Bola to fuška a, samozrejme, nevyšla… Podstatné bolo, kde sa umiestni to najžiarivejšie miesto na kartičke a podľa toho som bola rozhodnutá kartičku otočiť hore/dole nohami a kresliť podľa obrázku alebo v zrkadlovom obraze.

Nakoniec rozhodlo umiestnenie ružovej. Povedala som si, že menej vhodná bude na nebi ako vo vode a tak som kartičku obrátila. (A ešte predtým som ju niekoľkokrát prežehľovala farbami, každú polovicu osve, nakoniec aj s priesvitným voskom.)

Potom som použila pero s mikrožehličkou a tmavou hnedou na to, aby som nakreslila najprv breh a potom stromy. Tak trochu som “netrafila” hĺbku obrázku, ale s perspektívou som aj tak spokojná.🙂

Najväčšia zlosť bola, keď som mala rieku takú pekne vyfarbenú a do toho mi pod breh rovno do vody kvapla veľká hnedá machuľa. Pokúsila som sa ju vyškrabať, nevyzeralo to dobre a tak mi nezostalo nič iné, než dokresliť nad machuľu na breh kameň či peň stromu (teda: dovyškrabávať).

Keď som mala brehy i stromy po oboch stranách, urobila som ich odraz vo vode. Zasa mikrožehličkou.  Keďže tie plné čiary vo vode nevyzerali najkrajšie, vzala som škrabku a vyškrabala som ich kontúry, aby nebolo také tvrdé. Potom som zopár škrabancami ešte dorobila tok vody”.

Vzala som pero a na tienistú stranu stromov som naniesla čiernu. Nepáčilo sa mi to, tak som ešte vymenila pero za štetec a čiernu som zapracovala do hnedej. No a potom som už nebabrala, pretože každý ďalší krok by to bol len pokazil.🙂

Keby som to mala robiť ešte raz, urobím len tenučký prúžok tej neónovej farby a do nej dám len malú bodku žltej a zväčšila by som tmavú modrú plochu, možno s trochou bordovej na kraji.🙂 Ale ja to už nejdem robiť druhýkrát.

3 responses »

Pridaj komentár

