Mesiac a Yggdrasil

Standard

Nasledovné dva obrázky sú spred včerajšej polnoci. Pri prvom som pôvodne chcela maľovať vílu s krídlami v nočnej prírode. Naložila som si na žehličku kráľovskú modrú pre nebo, ale urobila som ho len do polovice kartičky, pretože som chcela popredie. Potom som dala pruskú modrú a začala som si robiť popredie v štýle fantasy. Išlo to dobre, viackrát som prikladala a prudko odťahovala žehličku pri súčasnom pohybe a zistila som, že už pomaly viem predvídať, čo mi to urobí s voskom. Ale keď som sa pozrela na hotový podklad, bol taký krásny, že som zmenila názor a vílu odložila na neskôr…

Vzala som zelenú a pero so štetcom a domaľovala som strom. Potom som dala na pero okrúhly nástavec a pokúsila som sa zospodu roztopiť vosk na “nebi”, aby mi vytvoril mesiac. To celkom dobre nefungovalo, tak som sa naštvala, vtlačila som nástavec do vosku a prudko odtiahla. Urobilo sa mi takmer presne to, čo som potrebovala… mesiac v úplnku. Ešte som dorobila porast vpredu a fialovou som trochu vyvážila pravý okraj kartičky a mala som svoj “Šalebný mesiac” (Fooling Moon):

Nakoniec som do bieleho miesta “mesiaca” rožkom žltého vosku dodala trochu farby. Keď som rozmýšľala o názve tohto obrázku, napadlo ma Yggdrasil, posvätný strom Škandinávcov, ktorý má korene v Zemi a korunu v Nebi. Nakoniec však bol ten mesiac dominantnejší ako strom, ale už som mala nápad a vytiahla som novú kartičku…🙂

Túto som robila po polovičkách, pričom styčná plocha je ružová. Hore som urobila nebo modrou s ružovým okrajom, dole som nahodila zem zelenou s ružovým okrajom. Zem som urobila v dvoch vrstvách a do miesta, kde sa mi ťahy zbiehali, som vsadila korene stromu.

Potom som si škrabkou predkreslila obrys kmeňa a hlavných konárov a zoškrabala som zelenú, pretože s tou hnedou to vyzeralo dosť nechutne, miešalo sa to a bola to taká… kaki farba… presne ako kaki😕 .

Potom začalo vyfarbovanie. Svetlá hnedá sa na štetci nechutne rýchlo rozpúšťa. Už uvažujem, že kolegu poprosím, či by nevedel vyrobiť nejaký regulátor teploty pre pero. V každom prípade som potom dala tmavú hnedú a už to vyzeralo trochu lepšie.

Potom sa išlo na lístie. Štetcom a tmavou zelenou som začala najprv okolo konárov a potom aj pomedzi ne. Keď bola koruna hotová, vzala som na štetec čiernu a dotieňovala som jednak lístie, jednak kmeň. Potom som sa do temnej koruny pokúsila dodať zopár svetielok bielou, ale nakoniec som ju zapatlala znova tmavozelenou, pretože som to robila rozhorúčeným štetcom a biela už robila len priesvitné machule. (Ten regulátor fakt potrebujem😕 )

Keď som sa na to pozrela, nejako to ešte stále nebol Yggdrasil… len nejaký stromčúrik. Nebola som hepi :-(  a tak som šla spať.

Ráno múdrejšie večera…🙂 Dnes ráno som sa zobudila a vedela som, čo treba prerobiť. Nahriala som pero a štetec a dorobila som Yggdrasilu ešte jedno spodné poschodie konárov, také “prevísajúce”. Odrazu sa zo stromčúrika stal stromisko jak hrom…🙂 :

Tento obrázok je sken. Pri fotení a pri pohľade okom hore takmer nevidno obrys koruny, ako sa zlieva s tmavou modrou…🙂 Spokojná.

3 responses »

  1. Ten 1. vo mne evokuje “sen planéty”
    Ten 2. netuším, ako sa Ti podaril ten efekt, že ten strom ako keby vystupoval z obrázku😛

    • 😛 Že som tam nacápala vosku a vosku a teraz doslova vystupuje z obrázku…😆 Nie; je to dané jedine silným tieňovaním a tým, že strom je vypracovaný detailne kým zvyšok je “plošný”.

Pridaj komentár

