Rieka znova

Standard

Minule som sa pokúšala urobiť krajinku podľa tohto obrázka, ale nedopadlo to najlepšie. Tie stromy fakt vyzerali, akoby ich maľovalo päťročné decko. Vtedy sa mi nechcelo robiť nový pokus… ale to bolo vtedy.

Dnes sme sedeli s Bibs, prezerali sme si vzájomne obrázky a mne sa tak nejak zachcelo “vylepšiť” môj prvý pokus. Ešte som jej rozprávala, čo by som teraz urobila inak… no a po večeri som to teda urobila inak.

Nefotila som celý proces, ale naložila som si na žehličku tmavú fialovú, svetlú fialovú, ružovú, do tej som urobila malé ďufky žltou a neónovou oranžovou a ťahala som najprv “hornú” polovicu – nebo, potom “spodnú” polovicu – vodu. Ovšem ktorá polovica bude ktorá, to som sa rozhodla, až keď to bolo hotové.

Rozhodlo, že neba by malo byť menej ako vodnej plochy. Tak som kartičku otočila tak, že väčšia zafarbená časť tvorila “vodu”. Na spojnicu dvoch ružových som si vyobrysovala “breh” perom a potom som začala obrysovať holé stromy. Tentokrát som pridala viac konárov a boli poprehýbané, ba dokonca stromy v diaľke boli svetlejšie ako stromy vpredu – a napriek tomu to bolo o ničom😦 … Dokonca som do vody domaľovala “balvan” (našťastie mi tam vosk urobil biely fľak), ale ani to nepomohlo. Štetcom som urobila do vody vodorovné šrámy, aby to vyzeralo ako sčerená hladina. Nič. Zafarbila som breh, vytieňovala kmene stromov – a furt nič. I naštvala som sa, vzala som zelený vosk a začala stromom prirábať lístie.

Pomohlo.🙂

Lístie som vytieňovala čiernou, brehy som takisto z hnedej dotieňovala zelenou a čiernou a dorobila do vody odraz stromov. Ale zasa bola veľká vodná (a prázdna) plocha v popredí a to sa mi nepáčilo. A tak som siahla po obľúbenej zelenej a namaľovala dopredu nízky breh. Potom som na breh doplnila trávy s porast, ba dokonca som špičkou žehličky dokreslila pár lopúchov, aby som dostala do toho nejakú štruktúru a perspektívu. A potom som už bola spokojná a šla to vyfotiť. Samozrejme – v noci, pri umelom osvetlení… takže berte, ako je, alebo nechajte tak😛 …

8 responses »

Pridaj komentár

