More a plachetnice

Standard

Dnes som sa rozhodla pocvičiť žiarivý horizont a pokúsila som sa premaľovať jeden z cvičných obrazov pomocou žehličky. Maľovala som zas z pamäti, takže výsledok je hodne odlišný od očakávania (a navyše som nejaká babravá😕 ):

Tak prvé – žiarivý horizont. Volila som tie farby, ktoré som si chcela natrénovať a ktoré som použila už pri tomto a tomto obrázku. Postupovala som osvedčeným spôsobom – dvakrát dať na žehličku tie isté vosky, medzitým otočiť papier, takže v strede sa zídu v tej istej farbe. Na žehličku som dala do stredu ružovú, nad ňu belasú, do nej ďufky tmavomodrou, na kraj tmavomodrú a na kraj ružovej neónovú oranžovú a do nej ďufky žltou (obrázok je rozmazaný, pretože držať žehličku v pravej ruke a fotiť ľavou je fuška a navyše sa mi do toho hompáľalo viečko objektívu a rozostrovalo autofokus):

Takže to by sme mali. Pol papiera jedným ťahom, papier otočiť hore nohami, naložiť vosk na žehličku znova v tom istom pomere a dofarbiť druhú polovičku. Výsledok vyzeral takto:

V tomto bode som ešte nebola rozhodnutá kresliť plachetnice, ale som si povedala, že vyskúšam prácu s fénom. Chcela som na oblohu dostať nakopené biele oblaky. Tak som oprela polovičku kartičky nad horizontom o žehličku a zhora som do topiaceho sa vosku fúkala fénom. No to som tomu dala! Vosk sa rozpustil, ale fén bol asi príliš horúci a mal silný prúd vzduchu, takže hnal vosk po papieri, ale nerobil kopcovité obláčiky😕 … Nakoniec sa mi kúsok horizontu ešte aj roztiekol:

Tak som sa zmierila s porážkou a spomenula som si na plachetničky. Znova som dala vosk na žehličku a znova som premaľovala “more”:

Najbližší krok bol dodať vode vlnenie a vyrobiť odlesk na hladine uprostred obrázku. (Takže vlastne dva kroky.😦 ) Začala som tým odleskom. Napatlala som tam perleťovú. Nejako to nebolo vidno. Napatlala som na to striebornú. Pracovala som midižehličkou; strieborná bola príliš tekutá a vyrobila súvislú machuľu. Bolo to ohavné, tak som sa rozhodla prebytočný vosk vziať z papiera perovým nástavcom. To mi zas nešlo – pero ho síce výborne rozpúšťalo, ale nasávalo len minimálne množstvá. Tak som oddrapila kúsok kuchynskej papierovej utierky, omotala som ho okolo špičky pera a tak som sťahovala vosk. Pero rozpúšťalo, utierka nasávala. Išlo to výborne. Nakoniec som vzala škrabku a tú polcentimentrovú vrstvu vosku som ešte aj zoškrabala a nahradila len kde-tu perleťovou.

Potom sa šlo na vlnky. Robila som midižehličkovým nástavcom cez “hladinu” drobné vlnovkovité pohyby, ktoré sťahovali vosk a zanechávali biele plošky:

Na záver som perom ešte tie biele plošky vyfarbila perleťovou, aby sa leskli.

Nakoniec som sa pokúsila dostať do obrázku aj ten trojuholník svetla, ktorý je v pôvodnom obraze. To bola fuška! Ale keď som už nemohla mať biele chuchvalce oblakov, chcela som mať aspoň svetlo. Použila som na to štetcový nástavec a perleťovú, potom bielu a neskôr priesvitný vosk a nakoniec škrabku, ktorou som to celé potom zoškrabala😳 .

Na záver som do toho vmaľovala perom ešte dve plachty a keď som videla, aké nepekné sú, vzala som škrabku a vyškrabala som ich:

Ale aspoň už viem robiť more.🙂

One response »

Pridaj komentár

