Vysoké Tatry

Standard

Naše veľhory nosím v hlave už dosť dlho. Večer som si sadla a začala len tak maľovať to čo som mala v mysli. Vedela som, že to bude obrázok Vysokých Tatier, ale čo presne na ňom okrem kopcov bude som vôbec netušila.
Naniesla som si najskôr bielu s trochou tmavomodrej ako oblohu, pridala som na špicu bielu a potiahla som asi 2x tak, aby som to mala súvislo. Potom som zobrala bielu a sivú, používala som hlavne veľa bielej, lebo som chcela mať vrcholky zasnežené. A tak som si špicom žehličky kreslila končiare. Tento krát som to nerobila tak ako sa robia kopce zvyčajne. Potrebovala som ich mať inak a ten štýl, že si hranou žehličky tvoríte končiare mi nesedel. Tak som používala špic a žehličku som si otáčala podľa potreby, lebo som ich chcela mať širšie🙂 Keď som mala zasnežené končiare, zobrala som sivú a do dolnej časti som ju naniesla. Niekde som jej dala viac a pokiaľ sa mi dalo, priamo na kopcoch som ju miešala s ž použitou bielou a to podľa veľkosti kopcov, takže tie najvyššie mali najviac bielej a tie nižšie už mali viac sivej.

Potom som vytiahla olivovo zelenú a naniesla som si ju na špicu žehličky, snažila som sa ju naniesť štýlom, akým sa robia kroviny. Veľmi mi to nešlo, pretože tej sivej farby som tam mala dosť veľa a zelená sa chytila iba niekde. Ale nakoniec sa mi tak zaujímavo zmiešala aj s tou sivou, že vznikol príjemný prechod. Zvyšnú farbu som si v pravej časti obrázku dala žehličkou dolu a naniesla som si na ňu bielu s modrou. Urobila som vodu, ktorú som chcela ako nejaké tatranské pleso🙂 To biele v strede bol zámer, chcela som to mať presvetlené a tak som v polovici otočila žehličku iným smerom a tým pádom som si zobrala farbu zo stredu, kde takmer nezostala.

Zobrala som do ruky pero a micro nádstavcom som začala z ľavej strany robiť porasty. Iba som nanášala zelenú farbu, ktorá sa mi miestami vpíjala do sivej, ale niekde som to tak nechala, aby som si zachovala prechod. Takéto “stromy” som urobila aj v hornom okraji plesa. Zobrala som si miešanú zelenú a pero s nadstávcom štetec. Išla som vyrábať ihličnany. Bolo to prvý krát. Ako prvý som si urobila jeden v popredí, čo až taká výhra nebola, hneď vedľa neho som na kraji papiera urobila iba polovicu stromu. A pustila som sa do maličkých stromov, ktoré mali byť za nimi🙂 Celkom mi to aj išlo, ale potom, keď bolo pero poriadne rozhorúčené, už to nechcelo vyzerať strapato, ale iba fľakato, tak som pero vypla na chvíľu aby vychladlo🙂

Napadlo ma urobiť cestičku a tak som si ešte štetcom “vyškrabala” miesto pre cestičku a doplnila ho hnedou farbou s trochou bielej. Vpredu som ju rozšírila do stratena. Lenže som zistila, že keď som ju dala okolo plesa, tak sa mi obrázok ako keby zvažoval do ľava. Tak som ju prerobila, zdvihla som porasty vľavo a cestičku som nasmerovala z ľavej strany takmer od konca zelenej, aby som obrázok vyvážila. Potom som si prehodila opäť micro nadstavec a urobila som v prednej časti plesa trávu, neskôr som ju doplnila aj okolo chodníka. Pred plesom mi zostal voľný priestor, tak som tam vyrobila lúku. Zobrala som ružovú, fialovú, oranžovú a žltú farbu a urobila som kvietky🙂

Nakoniec som domaľovala ešte 4 vtáčikov na oblohu a bolo hotovo. Celá maľba mi zabrala asi 1,5 hodiny, kedže som sa vyhrala s detailami.

Možno som mala urobiť to plesom menšie, aby to bolo vyváženejšie ale presne takto sa mi to páči😀

5 responses »

Pridaj komentár

