Z posledných pár dní

Standard

Za posledných pár dní som toho nerobila veľa a keď som pridávala, tak najskôr do galérie. Takže tu je nejaký súborný článoček s mojimi novými “veľdielami”🙂 :

Prvý obrázok vznikol ako ilustračka k článku, čo som robila. Vedela som, že budem mať problém nájsť vhodnú fotku na webe a okrem toho ma už nutkalo vyskúšať si človeka.

Bola to väčšia fuška, ako som si myslela. Som zvyknutá kresliť ceruzkou, kde sa dá pregumovať a ťahať znova. Obvykle som pracovala na formáte A4, kde sa dá ešte aj veľmi dobre rozťahovať a vyhrať s detailami, a táto A6 ma dostala tým, aká je maličká… Navyše som už asi 20 rokov nekreslila. Obrys postavy som si nejako predvyškrabkala škrabkou, ale keď prišlo na tieňovanie ľavej ruky, urobila som to presne naopak, ako bolo treba…😦 No, nevadí, nabudúce už zahviezdim!

Jo: pozadie a popredie je žehličkou. Nebo vyšlo tak krásne, pretože nepodarenú žltooranžovú časť som prekryla kopcom😉 a zostala len podarená časť (ale aj tú som robila na viackrát). Devucha je vyškrabkaná a vymaľovaná štetcom, kríky vedľa nej, trávička a tieň tiež, popredie som robila žehličkou na záver, aby som do obrázku dostala hĺbku. Posledného som robila vtáka a tam som to celé skoro dorýpala😕 , ale nejako sa mi podarilo na piatykrát mu dodať aspoň nejaký tvar. Toho som robila perom.

Druhý obrázok priniesla ako nápad Bibs. Je to polárna žiara a nejako ma pokúšalo ísť si ju vyskúšať urobiť žehličkou. Chcelo to odo mňa hodne plánovania, aby som dosiahla efekt zeleného neba a odrazu zelene vo vode, ale nakoniec v tej vode je tej zelene aj tak menej, lebo som zabudla, že tam budem musieť vtrepať ešte aj breh…😦 Neviem, načo kto vymyslel brehy!

Najprv som natrela namodro nebo s kúskom modrozelenej ako “horizontom”. Potom som si na žehličke urobila zmes modrej a modrozelenej a niekoľkokrát som ťahala vo vlnovkách po nebi, než sa to začalo podobať na auroru borealis, ako som ju kedysi videla na fotke. Potom som tie isté farby naniesla znova a urobila more. Zelenej tam bolo menej, len aby som sa trafila do horizontu. Potom som presedlala na štetcový nástavec a urobila som čiernou nizúčky breh. Vyzeralo to škaredo, tak som ho zvýšila. Vyzeralo to ešte škaredšie, tak som pridala koruny stromov. To breh zdvihlo natoľko, že som musela zhrubnúť jeho spodnú časť. A potom, aby som do obrázku dostala hĺbku, vyšrafovala som štetcom po okrajoch vodu čiernou (a išla som aj cez hladinu, aby som ju “sčerila”🙂 ).

S výsledkom som nadmieru spokojná. Podarilo sa mi tam nejakým záhadným spôsobom dostať svetlo…🙂

A keď už som patlala tú modrú, pokračovala som s ňou ďalej. Najprv som si napatlala nejakú fantasy a potom som sa rozhodla, čo z nej spravím:

Vyšlo mi to na vyškrabávaný potôčik. Obrázok je žehličkou, mesiac je dorobený okrúhlym nástavcom, zeleň je dorábaná perom a štetcom po vyškrabaní potôčika škrabkou.

Ďalší obrázok som skúšala taký ten zažehľovací. Keď som robila prvý pokus, preháňala som – a menej by bolo bývalo viac. Navyše som ešte nekreslila vážky a Bibs ich už robí ľavou zadnou, čo ma necháva zelenú od závisti😉 , takže som si naplánovala nejaký kameň v nejakej vode, pár tráv a vážku. Vyliezlo z toho toto:

Tak: 1. nevidno, že ide o kameň vo vode, 2. tých tráv je tam priveľa a navyše som neodolala a kvôli dodaniu farby do obrázku som na nich nabodkovala perom kvety, 3. vážky sú dve, pretože som sa zabudla pozrieť, ako sa kreslia, a miesto vážky sa mi podarilo urobiť vtáka (to zlaté); vážku som opravila a išla urobiť ďalšiu – podaril sa vták; vtáka som nechala a dorobila som ešte jednu vážku. U tejto sa mi podarilo nakresliť natenúčko perom obrys jej krídel, no potom som to “vylepšila” tým, že som krídla vyfarbila…😕 Halt, čo si budeme bublať…😦

No a dnes som začala ružovooranžovožltým obrázkom, ktorý sa nepodaril a ešte som ho nedorobila, takže maňána. (Alebo v inej budúcnosti.😛 ) Potom som si pozrela cvičné video Bossoma, kde robí krajinku a na nej vytiera potôčik. On to síce robí na A3, ale ja som si povedala, že A5 musí postačiť a pokúsila som sa ho napodobniť. Brala som hodne veľa “zemitých” tmavých farieb, takže to vyšlo celé trochu temné, ale po hodne dlhom trení sa mi podarilo potôčik do obrazu dodať. Potom som žehličkou na brehy dala zopár tráv. Bossom tam kreslil digitalis, mne sa nechcelo (a pri tej tmavej farbe pozadia by to asi ani nešlo). Vzdala som sa aj hmyzov, lebo som sa bála, že to zasa prepchám, ale na menej podarené miesta som umiestnila štetcom stromy, až som z toho bola hepi:

(Poznámka autora: Nebo sa mi podarilo tentokrát už na druhý raz.😀 )

No a potom som kontrolovala aktivity na Eprakone a Lilah napísala nejaký komentár. Páni, mňa už dlhší čas rozčuľuje tá krásna tyrkysová, ktorú má v svojom novom obrázku… Tak som si povedala, že to je pokus pre žehličku. Najprv som mätovou s ďufkami zelenomodrej urobila morské dno. Potom som urobila tmavomodrou pozadie. Potom som sa pokúsila pomocou mikrožehličky a zažehľovania dorobiť na dno balvany. To sa mi nepodarilo, hlavne preto, že sa mi dve servítky zlepili dohromady a tak som pretláčala vosk cez dva papiere a čudovala som sa, že “nejako nechytá”. Tak som dorábala balvany mikrožehličkou a farbou. Potom som dodala zelené fúzy tráv, ale ešte stále to bolo nejaké “mŕtve”, a tak som vzala pero a dokreslila som zopár farebných rybiek (a nakoniec som im nabodkovala aj očičká😳 ). Potom som ešte mikrožehličkou urobila hore akoby vlnky na hladine a pre istotu som prestala babrať, než to pokazím:

Aj s týmto výsledkom som spokojná; nie je to umelecké veľdielo, ale farebnosť mi vyšla celkom dobre.🙂

3 responses »

Pridaj komentár

