Záliv raz a ešte raz

Standard

Vybrala som si jeden z námetových obrázkov, menovite 12. – Voda. Páčil sa mi na tom ten zakvitnutý breh a odraz svetla na vodnej hladine. Napriek všetkým snahám a pritláčaní žehličky sa mi odraz nepodarilo “umiestniť” a miesto jedného výsledného obrázka vznikli dva, ale ja som hepi s oboma🙂 :

Najprv som si naniesla nebo (teraz ho už zvládam na trikrát) a potom modročiernou som začala domaľovávať kopčeky. Keď som ich mala, rozhodla som sa stiahnuť žehličkou časť čiernej z miesta, kam som chcela umiestniť morskú hladinu. Celkom mi to aj vyšlo, ale keďže papier mal nádych čiernej, vybrala som miesto kráľovskej modrej pruskú modrú a išla som urobiť “more so svetelným odrazom”.

Túúúúdle.😕

Ako som veľmi precízne a celkom vodorovne s okrajom ťahala žehličkou, odmietla sa mi prihvajznúť na tom správnom mieste. Chybou je asi to, že už tam bola jemná vrstva bielej z “neba” a tak po nej modrá celkom dobre kĺzala. (Všimla som si, že keď rozfúkavajú vosk teplovzdušnou pištoľou, tiež najprv nanášajú bezfarebný vosk ako “kĺzavú vrstvu”.) Zlostne som ťahala žehličkou späť. Zasa nič. Tak som dala na žehličku ďalšiu modrú farbu a ťahala sprava doľava – nič sa neprichytilo. Prudko som potiahla späť doprava a na konci mi žehlička skĺzla z papiera a vyrobila tento nádherný vodopád:

Úplne najsámhepi som mu v ľavom spodnom rohu išla urobiť čiernou kamene. Lenže od toho semtamovania žehličkou bol papier už tak vykĺzaný, že mi čierna nechytala. S mnohými nespisovnými komentármi sa mi tam podarilo umiestniť nejaký novotvar, ale moc sa mi nepozdával, a tak som siahla po štetci a dorobila trávu. Ale aj tá tráva bola taká nejaká chudobná… Chviľu som bojovala proti svojej túžbe baciť tam nejaký ten strom, naštartovala som znova žehličku a do trávy som ešte dorobila nejaké “agávy”. Odrazu to začalo vyzerať celkom schodne a tak som rýchlo odložila náradie a išla sa vytešovať.

Môj prvý vodopád.🙂

Lenže… pôvodne som šla maľovať niečo celkom iné… Tak som vybrala druhý papier a znovu si urobila nebo. (Aj tentokrát na tretíkrát.) Potom som šla na kopce, ale tento raz som tam dala len trošku čiernej, aby som ju nemusela žehličkou sťahovať z papiera. Na to som dala na žehličku modrý vosk a šlo sa na hladinu. Hore-dole, semo-tamo… furt nyšt.😕 I naštvala som sa a povedala som si, že sa obídem aj bez odlesku. A bolo.

Potom som si modrou dorobila skalnatý breh v popredí. Pokúsila som sa stiahnuť nadbytočný modrý vosk žehličkou, ale nakoniec som vzala utierku a stiahla som to utierkou. Ale papier bol už aj tak vykĺzaný a keď som šla nanášať oranžový breh, už mi oranžová nechytala.

Tak som zasa vzala pero so štetcovým nástavcom. Regulátor teploty som nastavila na veľmi slabý ohrev, aby som nemala príliš tekutý vosk, pretože by mi na hladký papier už nechytal, a začala som puntíkovať breh. Najprv svetlou oranžovou, potom tmavou oranžovou, potom som do toho pridala kvôli svetlu neónovú ružovú a neónovú oranžovú a nakoniec som svah dotieňovala bordovou a tmavohnedou:

Prosím pochvalu!🙂

5 responses »

  1. 🙂 Heli, chválim ťa, si veľmi šikovná🙂
    Ty kokos!!! Ten vodopád je dokonalý. Ešte aj tá pena ti vyšla, tak ako v skutočnosti🙂 Krása.

Pridaj komentár

