Páv s wistériou

Standard

Dnes ma pochytila nálada vyskúšať niečo celkom nové. Tak som sa pokúsila urobiť páva.😛 Amen tma.

No povedzte – povedali by ste, že ide o páva? A pritom to začínalo tak sľubne!

Pozadie je žehličkou. Potom som vzala pero a štetec a kým sa mi štetec rozohrieval, celkom jemne som si bez farby, len horúcimi štetinami, “predkreslila” hlavné perá chvosta. Vznikli také ledva viditeľné svetlejšie ryhy v pozadí. Do tých som naniesla modrozelený vosk a rozstrapkala som ho do strán. Chvost vyzeral sľubne.

Vymenila som štetec za pero a dorobila “oká” na chvost. Nejako ešte tú symetriu nemám v oku (a kartička A6 je príliš malá na veľký chvost a tak sa rôznofarebné bodky roztekali). Ale zatiaľ ešte fajn.

Potom som vzala mikrožehličku, že nakreslím modrou telo, krk a hlavu páva. Lenže aj mikrožehlička bola priveľká a tak je telo dvakrát také veľké, ako som ho pôvodne chcela mať… Zasa výmena nástavca späť na pero, dokreslila som chocholík, zelenkavé ďufky na telíčko a zobák. No a potom dve úžasné krivule, ktoré to celé nesú.😛

Potom prišla na rad zasa žehlička, s ktorou som nahodila popredie tak, aby sa mi konce krivulí skryli v “poraste”, pretože som nemala šajnu, ako také pávie labky vyzerajú…😕 Ale celé to bolo také prázdne, tak som sa napriek nespokojnosti s výtvorom predsa rozhodla dorobiť aj tú wistériu.

Pôvodne som chcela urobiť wistériu čiastočne na pozadí a jeden veľký strapec vpravo v popredí, ale miesto mi vyšlo celkom inak. Do takej malej kartičky sa proste wistéria na pozadí nevliezla. Tak som ju hodila len do popredia, ale na opačnú stranu, pretože bolo treba zamaskovať veľký biely fľak na nebi. Napravo som ako protiváhu hodila už len pár lístkov.

Raz to skúsim na A4 a potom vypracujem podrobnejšie aj ten chvostík, ale dovtedy si ešte musím zohnať mosadzný prášok, aby sa páv pekne trblietal.

35 responses »

    • Ja neviem; spýtame sa Tiny, tá s tým už robila. Na jednom z tých učebných videí (Expertvillage, insert motýľa či čoho) proste urobí obrázok a potom ho popráši. Či to na tom aj drží, to mi je záhadou.😕

      Ja som sa dneska pokúšala fixovať obrázky, ale zostali lepkavé. Až budeš s tou pani, spýtaš sa jej, ako sa to robí správne?😳

      • No mne sa to tiež zdá divné, žeby to len tak držalo, môžno to treba do toho horúceho posypať, lebo mám pocit, že to bude opadávať😀
        opýtam veru, aj ja som si objednala, tak nech viem čo to je zač, lebo lepkavé sú nanič, jedine že by sme tam potom dávali ten prášok😀

      • 😀 Mám nápad – priesvitný lak na nechty. Ten používam na zalepovanie puknutých kameňov v prsteňoch.😛

      • výborný nápad, funguje😀 otázka len zostáva, či na to potom budem držať ten fixatív😕

      • Bibsulienka, fixatív funguje! On len nesmierne dlho schne, aj vyše hodiny. Preto bol lepkavý. Teraz po dvoch hodinách som kartičku vzala a už nie je lepkavá.

        Zajtra sa fix(l)uje.😛

      • ešte že si nechty nelakujem, ale lak dokúpim, keď má taký úspech😀
        paráááda, tak to aj začnem fixovať😀
        a čo keď stačí ten prášok použiť keď dáš fixatív? nanesieš, posypeš a necháš zaschnúť🙂

      • 😀 A ja zatiaľ nemám prášok. Nechce sa mi používať detský púder… Jedine keby som urobila kartičku, na ktorej by bol babäcí zadok…😆

      • inak ved keby ste pouzivali lak na nehty,tak si rovno kupte taky s trblietkami a nemusite davat prasok,ma napadlo.a este som sa chcela spytat ze ci ked su tie obrazky hotove,ci ten vosk nepraska po case?

      • myslím, že ten lak s trblietkami nie je celkom vhodný, má väčšie trblietky a nenanesieš to tak aby to vyzeralo okej, kdežto keď tam dáš priesvitný a na to nasypeš, má to iný efekt, ale idem skúsiť, mám zelený taký, tak urobím trblietavú trávu niekde😀
        a čo sa týka toho lámania , tak to posúdiť neviem, ale keď necháš obraz zavesený a zafixovaný, tak by sa poškodiť nemal🙂

      • no a okrem toho moje decko odkedy vie povedat R (asi dva tyzdne) zrazu uz vie aj kreslit,tak mame hodne vytvarnej vychovy. tak som predbezne namalovala textilnymi farbami takeho pajka na kufor😀

    • veď ak budeš mať cestu do karlovky, tak kľudne príď hocikedy vyskúšať🙂 potom už asi nebudeš premýšlať a rovno kúpiš😛

      • tak sodoma gomora!som nevydrzala! zobrala som si naparovaciu zehlicku,fen,detske voskovky,nozik,skrabku na zemiaky a obycajny vykres a isla som to riesit.Kedze som nechcela totalne zmasakrovat zehlicku,tak som ju pouzivala len ako podklad,alebo prezehlovala cez tenky papier.Najvacsia sranda bola,ked som v jednej ruke drzala fen,druhou rozmazavala farbu a nohou si drzala papier.a vyskrabavat sa nedalo vobec,lebo vsetok ten vosk sa vsal do toho vykresu,len diera sa dala urobit😀. celkovy vysledok je pekny pruser,aj ked v istej faze to vyzeralo nadejne.dufam ze zehlicka sa da vycistit,lebo napriek mojej snahe ostali na nej dake flaky a vyzera byt daka zhorena.inac sranda,ostal tu riadny smrad z tych voskoviek,tak dufam ze ma nepochyti aj neprekonatelne nutkanie kyvadlovat,lebo aj to mi v poslednej dobe vrta v hlave ze by som rada skusila😀

      • Ty si teda expert😀
        použila si všetko čo by sa nemalo používať😀 detské voskovky faaakt smrdia, tiež som neodolala a kvôli tým farbám som si to kúpila. navyše vraj pri rozpúšťaní vyparujú nejaké jedy, tak snáď nie ste moc načmuchaní🙂
        dá sa voskovať aj na normálny papier, ale má to potom inú štruktúru, zrejme aj existuje niečo, čím by sa ten papier dal potrieť a potom voskovať, ale neviem čo😀
        na tú žehličku môžeš použiť bezfarebný vosk, fakt prídi a dám ti ho, len bacha na diery, aby sa neucpali🙂
        ale keď som si ťa predstavovala jak tam majstruješ s naparovačkou, tak som si hovorila, že som zvedavá čo za dielko to bude🙂

      • 😆 ja si to teraz predstavujem, ako si tam majstrovala a všetky končatiny obsadené…kua tá moja fantázia je namakaná😆 aj keď ja sa k tomu fakt nemám veľmi právo vyjadrovať, lebo som odmietol sa tej žehličky čo i len dotknúť😀 Možno nejaký traumatický zážitok z min. života, alebo rannej mladosti😀, ale to kyvadlo je super vec, treba na to asi trošku “zaškolenie”, ale ináč je to super, aspoň teda mňa to baví🙂

      • no vies co ,adrenalin,ale som zrela dat druhy pokus,len idem este spratat riad a vyvesit pradlo…chapete…sama doma😀

      • Matrioshka, ak nechceš odpísať žehličku a máš doma alobal (alufóliu), tak si ju daj zospodu ako náhradnú žehliacu plochu (a prichyť leukoplastom o žehličko zhora), potom môžeš nanášať vosk priamo na spodnú stranu žehličky, pretože sa ti nedostane do tých dier.

      • Normálne urob článok a vlož doňho obrázok. Pre vkladanie obrázkov je prvá ľavá ikonka nad editovacím okienkom.

      • alebo si u seba do článku vlož iba obrázky a prepni na HTML a potom to tu celé skopči do komentu🙂

Pridaj komentár

