Teplovzdušná pištoľ: Prvý Súdny deň

Standard

Teplovzdušná pištoľ ma láka kvôli nebu s oblakmi. Dnes som vzala A4 a experimentovala som. Už mám prekreslené jedny parádne oblaky (došla som na to, ako to robiť) a potom som si našla na YouTube ďalšie video, ktoré ma inšpirovalo ísť niečo robiť (a Bibs, ktorá kreslila A2 pre priateľa a mne ten obrázok vzal dych). Video je tu, Bibs je asi doma:

Tak som šla experimentovať. Prvý experiment som už aj dokončila a tak vám ho predstavujem. Bude to zo série Súdny deň (End of Days) a tento sa volá Come And Save Me (Poď a zachráň ma):

Podstata je celý papier pokryť vrstvou priesvitného vosku, po ktorej sa ten farebný pri rozfúkavaní bude kĺzať. Do stredu som si vyrobila poriadnu machuľu bieleho vosku. Potom som natočila žehličku na najvyššiu teplotu a nakvapkala som na túto vrstvu vosk – k stredu svetlejší a ku krajom tmavší, presne ako vo videu.

Potom som vzala vrchnák krabice od čižiem, jemne som oň prilepila papier a pustila som teplovzdušnú pištoľ. Pracovala som s teplotou 4. Najprv som natápala vosk na najvyššom fučaní (500 l/min.), ale len čo sa roztopil, tak mi táto sila fučania odfukovala vosk a robila biele plochy (ako na začiatku videa), tak som dala stredné fučanie 300 l/min. a snažila som sa dosiahnuť, aby vosk “tiekol”. Ešte to nebolo také ako vo videu, takže asi budem musieť  experimentovať s inou teplotou.

Pri prvej kartičke som dala priveľa farieb a tak výsledok bol hodne tmavý, ale zachovala som pravidlo z videa, že v strede si nechám biely fľak svetla. Druhú kartičku som robila už s menším počtom farieb a je svetlejšia, ale táto prvá vo mne okamžite evokovala súdny deň. Hneď som vedela, čo tam domaľujem (u tej druhej ešte neviem, ale veď si ju odložím na neskôr): do svetlej škvrny vtáka prilietajúceho na pomoc a na kraje stromy čiernou, aby to bolo dramatickejšie.

Ale maľovanie čiernou nebolo až také úžasné. Dala som do pera štetec a začala som, ovšem potom som si uvedomila, že trochu svetla z toho neba predsa len musí vychádzať a tak by zeleň mala byť nie čisto čierna, ale čierno-zelená. Tak som vzala svoju obľúbenú zelenú a do čiernych paliem som dokreslila zelené svetlá a na ľavú stranu papiera som nahodila zelený strom a ten som dotieňovala čiernou. Potom som ešte do popredia na svetlejšie miesta dodala čiernu “trávu” a nakoniec som fialovou dokreslila vtáka. Toho som takmer domrvila, pretože som ho robila perom a bola by lepšia mikrožehlička, no ale ešte našťastie vlastním aj škrabku, takže som dvojité čiary na krídlach jemne odškrabala.

Tak to je môj prvý Súdny deň. (Neviem, prečo ma tá téma tak berie, ale berie ma🙂 .)

No a tu je moja druhá kartička, o ktorej ešte neviem, čo to bude… Máte možnosť múdro mi poradiť (a berte pritom do úvahy, že som babrák!)…🙂

7 responses »

  1. psssst, ticho, neprezrádzať😛
    noo teda ten prvý obrázok je parádny, tie oblaky vyšli, toľko farieb, paráda🙂
    a múdro ti radiť nejdem, bo neviem😀 po včerajšku došli nápady, lebo som dnes taaaak spackala jednu čiernu A4 že až😀 5x prerobená a nič z toho😀

    • 🙂 Neboj, už som tíško. A keby si videla, aké nádherné nebo sa dá teplovzduškou urobiť na A4! To je iná robotička než naháňať vosk po A6! Tam fúkneš a všetko je dole z kartičky. Neboj: dorobím a potom bonznem, aký trik na to treba😀 …

      • no to verím, ale ja teda nemám ani fén nieto ešte teplovzdušnú pištoľ, to by som najskôr musela nejaký ten obraz predať aby bola pištoľ😀
        ale bonznúť kľudne môžeš😀
        inak som sa po poslednom komente pozrela znovu na ten výtvor a vidím tam ohník uprostred noci, tuším skáčem z témy na tému😀

      • 🙂 Ja v tom vidím ľudí, modročervenú labuť, ľudský profil vpravo, anjela v strede, bábätko vľavo a červeného lochnesského draka v pravom spodnom rohu…😆

      • hahahah každá tam vidíme čosi iné😀 no fajne, teraz to dať len dokopy a obraz je komplexný😀

  2. uuuup, ja som kukala na môj nie na tvoj😀
    idem prezrieť čo tam uvidím teda😀
    vpravo hore myš s vystrčenou rukou, vľavo hore nejakého hada abo príšeru, dole trochu vľavo vidím nejakú tvár ležiacu na tráve😀 vľavo hore sú dve svetlé oči s červených raťafákom😀
    a už končím, lebo vidím, že samé bludy píšem😀

Pridaj komentár

