Čerešne

Standard

Nedávno som dostala od priateľky krásnu drevenú misku z čerešne. A dnes pri tom slnečnom dni som si spomenula na rozkvitnutú čerešňu. Aj keď patrí k máju a my máme september, trošku z nej som sa rozhodla zvečniť.

Kedže A6 sa mi zdalo málo, tak som si zobrala A4. Najskôr som si zobrala bledomodný vosk na nebo a trošku ho oživila bielou. Potom svetlo hnedú na podklad a urobila som si také mini polia. Nakreslila som si perom kmeň stromu a zobrala som do ruky špongiu, na žehličku si pripravila ružovú, trochu červenofialovej a bielej. Nanášala som všetky kvietky špongiou. Pri tejto technike treba dávať pozor, aby ste na špongii nemali priveľa vosku, lebo namiesto peknej vzorky máte jeden veľký fľak. Takto som si urobila celú korunu. Potom som ešte pridala zo dva malinké stromy vľavo. Vyškrabala som si cestičku. A aby som ju nemala takú svetlú, tak som štetcom naniesla trochu farby a rozmazala, vytieňovala bielou a opäť trochu preškrabala. Ale obrázok sa mi zdal tak trochu málo farebný. Tak som zobrala svetlo zelený vosk a dorobila som zelené časti polí. Presne takto si to pamätám z môjho cestovania, ako sa zelené a hnedé polia striedajú. A keď som to dokončila, bola som spokojná.

Ale zažiadalo sa mi ešte jednu čerešňu. Tak som si zase zobrala A4 papier (A5 sa už minul😛 ) Svetlomodrou bolo nebo a zelenou lúka. Do stredu obrázku som si namaľovala kmeň. Nešla som s ním nejak vysoko, iba trochu nad horizont. Potom som zobrala štetec ružový vosk a pustila sa do okvetovania. Toto bola podstatne ťažšia práca, trvalo mi to asi 3/4 hodku, kým som sa s tým poriadne vyhrala. Postupne som nanášala ružovú a ťahala korunu hore a do strán, aby som jej dodala mohutnosť. Keď som ju mala dosť vysoko, zobrala som červenofialovú a urobila pár bodiek. Nakoniec som bielou vytieňovala vrchol a kraje koruny a trochu som jej dala aj do koruny priamo. Potom som ešte dorobila kríky po stranách obrazu a dopredu trávu. S výsledkom som úplne spokojná a tento obrázok si veru povesím na stenu🙂

2 responses »

Pridaj komentár

