Tvorivá sila

Standard

Väčšinou keď idem maľovať, mám akú takú predstavu, čo ten obraz má vyjadrovať, alebo teda aspoň či pôjdem v smere á la krajinka, alebo „uvidím čo z toho bude.“

Cez víkend som konečne vybalila aj enkaustiku z kontajneru čo som mala so sebou na dovolenke. Najprv že sa idem rozmaľovať, našla som jednu A4ku, kde som raz pretrela modrú farbu, lebo mi zvyšovala. Prvý nápad bol že krajinka – t.j. idem robiť modrou nebo. Pod nebo ide voda. Ako som mala čisto modrý papier, tak sa mi zalúbil a krajinku s vodou som už robiť nechcela. Do modrej som dala pár pravidelných vzorov a z jej stredu som nechala vyrásť niečo silné, čomu prospieva element vody, musí sa ale držať, aby ho nezvalil. A všade naokolo sú šance, ktoré je možno uchopiť. Niektoré aj uchopí, iné odídu bez povšimnutia. A tak môže rásť, rozvíjať sa, byť v prúde a nenechať sa stiahnuť.

 

Ďalší obraz mal byť hlavne červený, s tmavším okrajom. Tak som dala do stredu červenú farbu. Ako som jej chcela dať nejakú štruktúru, tak sa predo mnou objavil motýľ! Že akááá kráása. Okolo neho som dala teda zelenú. Okraje neboli dobré, tak som dva krát molýľa „opravila“, načo som to úplne dobabrala, lebo zrazu nebol uprostred papiera, ale po celom papieri. Optimisticky som ho ešte upravila, vyleštila, že hádam môôže.

 

Na druhý deň som videla že nemôôôže. Tak som z neho predsa len spravila to, čo pôvodne mal byť. V strede červená, okraje tmavšie, zo stredu má ísť sila. Niekedy tá pôvodná myšlienka predsa len musí byť vyjadrená.

7 responses »

Pridaj komentár

