Razítko stromu a jeho variácie :-)

Standard

Kedysi som si kúpila razítko pre enkaustiku – strom presne podľa môjho gusta.🙂 Ovšem potom som ho hodne dlho nepoužila… Pred pár dňami som sa konečne prebojovala k tomu, že ho idem vyskúšať.

Kedysi som videla na YouTube také videjko, kde je znázornené, ako sa dá s pečiatkou robiť bez razítkovacej farby. Keďže som nemala ani farbu, ani razítkovací vankúšik, išla som najprv na túto verziu razítkovania:

.

Predpripravila som si krajinku na malú kartičku a keď bola hotová, otlačila som do nej razítko. Samozrejme, robila som z pamäti a s rukami pokrivenými artrózou (posledné dni sú pre mňa dosť drastické), tak sa mi pri odtláčaní na papier pečiatka pošmykla a vyrobila trochu hrubšie “čosi”. Tak som vzala kaučukovú špongiu, dala si žehličku ako platničku, nazelenila som ju a začala som stromu dorábať “lístie”. Nevyšlo to najlepšie, pretože som nepracovala s dostatočne horúcou špongiou a tak mi viac brala vosk z kartičky, ako ho tam dávala.

O dva dni som si našla kúsok handričky, ktorý môžem použiť ako razítkovací vankúšik, a našla som v kancelárii biedne zvyšky razítkovacej farby. S touto improvizáciou som urobila odtlačok stromu na kartičku, ale keďže  som mala farby málo, tak bol strom len taký náznakový – ako keby bol v hmle. A tak som si povedala, že idem krajinku “zahmlievať”.

Cez strom som dala vrstvu priesvitného vosku, potom som si urobila sivo-belaso-oranžové nebo (a bolo pekné), potom zelený svah (bol tiež pekný) a porast v popredí. Použila som skôr tlmené farby, aby to bolo také “hmlisté”. Ovšem nebolo to ono… tak som vzala sivú a pokúsila som sa ju naniesť hranou žehličky. Uuuuuu...😦 Bolo to ohavné a hlavne – nepriesvitné… Tak som to celé rozžehlila, odpratala som vosk zo stromu a ako som to tak roztápala, odrazu sa mi popri strome urobila nejaká úžasná cestička so svahom… Okamžite som pochopila, že nastal čas ukončiť experimenty a prihlásiť sa k výsledku, tak som len troškou sviežejšej zelene vyrobila ešte v popredí trochu porastu.🙂

Tretí obrázok som urobila odtlačok presne podľa horného videa. Ešte som si aj hranou pečiatky chcela urobiť “zem”, ale moc mi to nevyšlo (totiž som dala dole kartičku zo žehličky a potom som sa čudovala, že mi razítko neodtláča…😳 – nabudúce budem múdrejšia!) a tak som vzala servítku a začala som zažehľovať. To sa mi aj celkom podarilo. Potom som si na servítku dala belasú a svetlú modrú, že si urobím nebo. Ups!😦 Vyzeralo ako bodkované atramentové machule. Naštvalo ma to a začala som rozotierať prstom, čo vyšlo celkom dobre, len miestami sa mi urobila taká zatvrdnutá šmuha. Tak som otočila žehličku, podhriala som obrázok a prstom som ho rozmazala. A došla som na to, ako môžem robiť biele kopcovité oblaky s pevnou kontúrou.🙂

Potom mi zostal už len taký nevyužitý pás medzi nebom a zemou a ten som dorobila voskovými farbičkami – namaľovala som vpravo kopce a vľavo som silnejšie vytiahla okrovú kontúru kopca.

One response »

  1. Tak razítko konečne prišlo na rad🙂 ja by som ich možno skúsila natlačiť vedľa seba a už len postupne dorobiť koruny a bolo by také stromoradie🙂

Pridaj komentár

