Galaxia alias Božský zdroj

Standard

Tento príspevok je výcucom z pôvodného článku Divine Source – Božský zdroj.

Asi pred 2mi mesiacmi pri rozhovore s priateľom som zachytila jeho vyslovenú myšlienku a o pár dní neskôr som sa ju rozhodla spracovať do obrazu. Galaxia. Vedela som, čo budem maľovať, ale zatiaľ som ešte netušila ako to celé urobím. A ďalšia vec, ktorú som vedela  – bude to na veľkom formáte, aby to bolo ono :)  Mesiac mi trvalo, než som sa k tomu odhodlala. Pôvodne som plánovala urobiť si nákres ceruzkou, aby som vedela, kde čo umiestnim, ale skončilo to tým, že som si nakreslila 2 objekty a papier zostal prázdny. Surfovala som po internete a pozerala obrázky.
Začala som s tým, že som si zohnala veľký papier. Bol to trochu problém, pretože v obchode mali iba A3 na enkaustiku, ale potom som našla na nete v obchodíku kde som nakupovala, že majú A2. Tak som si hneď objednala, kedže to mali balené po 10 ks, tak mám aspoň do zásoby. K tejto maľbe som už potrebovala väčší stôl, tak som vypratala písací a oblepila som ho podkladovým papierom, aby som ho nezničila :) A jeden večer, keď som sa rozhodla že “teraz” som sadla a rozprestrela pred seba papier. Začala som podkladom a na ten som si zvolila kráľovskú modrú, tmavo fialovú a čiernu. V takejto postupnosti som ich aj nanášala na papier zdola nahor. Výhodou bol veľký stôl, lebo som si papier mohla ľubovoľne otáčať, tak ako som potrebovala. Moje obavy, že s tak malou žehličkou oproti veľkému papieru mi to pôjde veľmi pomaly sa nenaplnili. Išlo to celkom rýchlo. Farby som nanášala a robila so žehličkou rôzne cik-cak ťahy aby som vytvorila rôznu štruktúru. V strede papiera som úmyselne vytvorila biely priestor, aby som tam mohla zapracovať svetlo. A takto vyzeral podklad:

Potom som začala nanášať rôzne planétky a útvary. Vpravo dole som žehličkou umiestnila veľkú planétu z hnedej a svetlofialovej farby. Vľavo hore som urobila čiernu dieru so štetcom a servítkou som vytrela svetlo idúce z nej. Išlo to ťažko, lebo podkladová farba bola tmavá ale nakoniec sa mi to podarilo. Doplnila som žlté slnko s guľatým nádstavcom. Vľavo dole som nakreslila svetlý objekt s prstencom. Potom som dorobila akési divné vrtuľovité čosi vpravo nad planétu a dala som tomu aj svetlý chvost😀  Kedže som chcela dodať obrazu hĺbku. Biele miesto v strede papiera som zväčšila tak, že som ho smerom hore vytrela servítkou do malého bodu. Aby to nebolo až také biele, studeným voskom som domaľovala trochu modrej a fialovej a prstom som to rozotrela.
Keď už som bola s obrazom hotová, prišli na rad trblietky na rozjasnenie. Zaručený spôsob nanášania som nemala. Keď som ich len tak nasypala, po čase väčšina z nich opadala, teda keby sa s obrazom nehýbalo, tak by neopadali😀 A tak som teraz použila bezfarebný lak a rýchlo som nasypala niekde biele a niekde modré trblietky. Doplnila som ich aj na svetlé miesto v strede. A takto som bola s obrazom spokojná.

Ďalšou výzvou však bolo zarámovanie, kedže som nezohnala rám presne na veľkosť obrazu, tak ako som to pôvodne plánovala. U Helar v Bossomovej knihe som našla námet ako urobiť pekné orámovanie. Ale kým som prišla domov, tak som si uvedomila, že to ten obraz zafixuje a ja som mu chcela dať priestor. Tak som nakoniec iba zobrala jeden veľký papier, vymerala som si presne koľko potrebujem okolo obrazu do rámu a prilepila som ho na podklad. Nemala som lep, niekde som ho založila, takže som použila obojstrannú pásku, na orámovanie som dala hrubľiu vrstvu, aby sa mi sklo rámu nedotýkalo priamo obrazu. (Túto infošku mám od Helar). Aby nebol biely “rám” fádny, natrela som nie kde tu bezfarebným lakom a posypala modrými trblietkami. Takže finálny obraz so zarámovaním vyzerá presne takto :)

 

Keď som tento obraz maľovala, bola som úplne pohltená do tvorby. Obrazy a objekty mi prichádzali samé do hlavy a ja som ich potom prenášala na papier. Ani som nad tým nepremýšľala ruky behali ako bolo treba a ja som si to vychutnávala. Samotná maľba mi trvala asi 4 hodiny a rámovanie ďalšiu hodinu. Finálny názov obrazu je Divine source- Božský zdroj.

2 responses »

Pridaj komentár

