Akrylovo-enkaustiková mandala a iné

Standard

Tento víkend som mala pocit, že už znova môžem začať maľovať mandaly. Na novom mieste bývania sa cítim DOMA, v duši mám kľud, pohodu, lásku – najlepšie podmienky na maľovanie.

Vybrala som si plátno 60×60 cm a slabo žltou akrylovou farbou som mu dala podklad. Na tento som tiež akrylovými farbami vytvorila podklad pre mandalu. Jedna časť je pre ohnivú kombináciu, od žtltej cez oranžovú po červenú. Druhá časť je pre vzdušnú kombináciu, od ružovej po fialovú. Obe som natrela ešte odtieňom “krištálovo bielou”, čo im dodalo lesk.

Na radu sa dostala enkaustika, perom a žehličkou som dotvorila mandalovské tvary, okrášlila a zjemnila ich zlatými bodkami – a mandala je hotová. Okraje plátna som pretrela ružovou na zjemnenie, kruh mandaly je olemovaný zlatým voskom. Mandala nesie názov OHNIVÝ VIETOR.

Oheň sa dostáva ku nám, vrie v nás, môžeme ho použiť na spálenie nepotrebného a tak urobiť miesto veciam novým. Vietor mu pomôže dostať sa do každej bunky, ktorá potrebuje byť ošetrená a takto sa navzájom dopĺňajú a pomáhajú nám očistiť buď seba, alebo okolitý priestor.

Mandala Ohnivý vietor

Mandala Ohnivý vietor

Ďalší čisto enkaustikový obraz je na plátne 50×50 cm, nesie názov ZLATÁ VÁŠEŇ. Vyjadruje vášeň, ktorú zdieľate s niekým buď fyzicky, ale emotívne, že ste nadšení pre tú istú vec a spolu sa z toho vytešujete. Alebo ju cítite sami v sebe, so sebou, cítite jej zlaté výhonky v tele, ako vás šteklia pri jej precítení.

Zlatá vášeň

Zlatá vášeň

Pridávam aj obrázok malej A4-ky papiera, vidím v ňom získanú ľahkosť vyjadrenia sa. Ako keď niečo dlho neviete vysloviť, držíte to v sebe a potom máte konečne príležitosť dostať to zo seba, vyjadriť sa a cítite, a zistíte, ako ľahko to vlastne ide.

Ľahkosť slova

Ľahkosť slova

3 responses »

  1. 🙂 Tentokrát tie farby nevyšli… Tá Zlatá vášeň i Ľahkosť slova (myslím, že tú som zahliadla tiež na stole) sú v realite omnoho krajšie… žiarivejšie… Odkedy som ich videla, už tiež špekulujem, že vytiahnem žehličku…

    Tini, keď si voskovala na plátno, išla si priamo na plátno s farbou, alebo si najprv použila bezfarebný vosk? Myslím, že nie, to by asi neboli také žiarivé farby, ale pre istotu sa spýtam…😳

    • Myslis na tej mandale, ci na fotkach? Fotila som mobilom, doma sa mi to zdalo celkom ze “echt”, akurat pozeram v praci a je to cele do ruzova, co v skutocnosti nie je. Asi vytiahnem “poloposly” fotaak :))

      Voskovala som priamo na platno, bez bezfarebneho vosku. Platno bolo nejake “predpripravene”, ze na nom bola vrstva akrylu alebo co to bolo (ine som v obchode ani nevidela).

Pridaj komentár

